Tjillevippen!
Den här dagen har rusat iväg. N är på jobbet nu och jag sitter inne i väntan på solen. Hade tänkt gå ut och sätta mig en stund på baksidan men nu blåser det rätt så ordentligt och solen har gått i moln. Får avvakta en stund.

Jag har tänkt så länge att jag ska läsa ut pocketböckerna som jag köpte i början av graviditeten.

Än så länge så har jag mest hoppat och läst det som verkat mest intressant.
Dom är ganska fullspäckade båda två med intressanta fakta kring graviditeten, förlossningen och även efteråt.
Så just nu ligger fokuset på själva förlossningen och förlossningsberättelserna🙂 “På smällen” är skriven med ganska mycket humor och kanske en gnutta för mycket detaljer också.

Det är nästan så att jag inte vill läsa, men ändå kan jag inte låta bli. Sitter och skrämmer upp mig helt i onödan! ;) 
Jag kan i alla fall varmt rekommendera båda böckerna!
Jag och N var iväg på en kortare promenad idag, tyvärr så fick jag sånt mjälthugg (det känns som det i alla fall) så jag kunde inte gå så fort. Får så nästan hela tiden nu då jag ska gå nånstans. Är väl för lite plats i magen. 

Det blev som sagt en kortare promenad, himlen mörknade på och det föll några droppar regn så det blev att vika av hemåt.

Vi satt inne en stund och såg ett avsnitt av “The Shield” men sedan gick vi ut och satte oss i solstolarna med varsin bok.
Regnet kom aldrig. Det har varit molnigt till och från idag men riktigt varmt, 25 grader i skuggan.
Superskönt!

Efter ungefär en timme kom brorsan förbi, han hade varit och hämtat ut sina kläder som vi beställde från La Redoute förra veckan. Allting motsvarade förväntningarna och passade som tur var, så han blev riktigt nöjd! N hade smugit iväg och köpt oss varsin glass just innan J kom så det blev varsin kopp kaffe på det! Å det var den dagen i det stora hela.

Jag åkte ju hem igår i alla fall! Gick hur bra som helst att ta mig dit och hem igen. Jag kan väl säga att jag känner mig lite kluven inför att åka iväg nånstans nu då det börjar vara så nära inpå BF-datumet. Men samtidigt kan man ju inte bara sitta hemma och uggla i väntan.

Blev våfflor till fika igår också!🙂 Kan inte få nog av det!
Jag följde med pappa och mamma med bilen ner på campingen och handlade lite grejjer för att göra pizza till middag. Sedan satt vi ute på altanen så länge solen behagade titta fram. När sedan solen försvann gick vi in och började med pizzorna. Jag gjorde på en egen plåt med en massa godsaker på!

One thought on “

Leave a Reply

