Promenad i skymningen.

Jag och Adam har just kommit hem från en uppfriskande promenad längs Nydalasjön. Den här gången blev det mot östra sidan. Det finns oändligt med promenadstigar runt sjön. Skogen är gammal och man får en känsla av allting är orört. Det finns gamla stugor utplacerade runt hela sjön, inga nybyggen vad jag kunnat se än så länge.
Allt ser så gammalt ut, nästan som att ingen bott där på länge. Inga förbättringar eller utbyggnationer. Mossan växer tät på både gräsmatta och hustak.
På var och varannan tomt står det fallfärdiga skjul, gamla brunnar och jordkällare.
Vad kan det bero på? Jag vet ju att det är ett populärt fritidsområde. Skogsvägen är förmodligen framkomlig även på vintern,  där jag gick idag var det upplyst.
Det är ju jämt folk i rörelse därkring som cyklar, promenerar eller joggar stigen runt. Nu när jag var ute och gick så såg jag flera som paddlade kanot och kajak på sjön.
Ändå så ser det så..övergivet ut?!

I alla fall så gick jag en bra bit, ända tills det började skymma. När promenadvägen vek av från stugområdena och försvann in mer i skogen så vände jag för då började det kännas för kusligt att gå där själv med vagnen. Himlen mörknade och skiftade i rosa, lila och orange. Jag var tvungen att ta några bilder:


Foto: Privat

Fint va? Nu är det visst nån som vaknat i vagnen🙂 Dags för blöjbyte och mat. Det blir en repris av gårdagens middag: först bröstmjölk och sedan lite köpt morots- och potatispuré (den gick an) 
Själv så får jag nog laga mig nåt till middag sedan. N kommer inte hem än på ett tag. Dom hade en massa förberedelser inför morgondagen.
Vet inte när vi ska få tid tillsammans. Det är mycket skola nu, även på kvällar och helger. Att studera på heltid ger inte mycket tid över till familjeliv det är ett som är säkert! Men jag försöker att tänka att det är färdigt inom två år. För mig började nedräkningen samma dag han satte sig i skolbänken ;-)

Leave a Reply

