Intensiv helg.

Helgerna blir extra korta då vi åker hem. Jag tycker ändå att det är värt det trots stöket och böket innan.
Det är alltid lika skönt att infinna sig hemma på fredagkvällen, mysa i sin egen soffa och sova i sin egen säng.

I fredags åkte vi från ett grått och blött Umeå. Fastän vi hade tänkt komma oss iväg lite tidigare så hade det ändå börjat skymma när vi åkte. Dimman låg tät efter vägen så det blev att snigla sig fram. (Jag tyckte vi hade skitdåligt lyse på bilen men tänkte att det var dimman och fukten som gjorde det. Insåg nu ikväll när vi åkte tillbaka att alla lyktor var täckta av ett tjockt lager med smuts ;-))
Hemma var vädret kallt och klart istället. Frosten hade tagit över och det var vitt överallt. Mysigt!
Vi blev bjudna på hemmapizza hos svärfars. Det satt som ett smäck!🙂
Adams farmor hade varit på Lindex och shoppat till lilleman, oj vad fin han blev i pandadräkten!🙂

Foto: Privat (denna bilden skickade Adams farmor förra veckan när hon hade köpt kläderna)

Senare på kvällen blev det förstås fredagsmys i soffan. Jag hade köpt Salt och Vinäger chips som jag motvilligt tryckte i mig. Dom var inte direkt goda, lite för sötsyrliga för min smak! N tyckte dom var skitäckliga! ;) 

Vi hyrde filmen “Hanna” som tyvärr inte gick att se klart då den började lagga mitt i. Det gjorde inte så mycket då vi var rätt så trötta ändå. Däremot så såg vi klart den på lördagen och den var jättebra! Rekommenderas!
Igår (lördag) var det fullt upp. På morgonen hade jag ställt väckaren eftersom jag och Lotta hade bestämt att vi skulle gå på en tidig promenad. Det blev en rätt så kort sådan då vi båda började frysa.
När jag kom hem så smet Nicklas iväg ut en sväng. En stund senare plingade det på dörren. Jag gick och öppnade och där stod Nicklas med en blombukett i handen. Den var till mig!🙂
Som tack för att jag är den bästa sambon/flickvännen till honom och den bästa tänkbara mamman till vår son! Det var även som tack för att jag hade hjälpt honom med tentapluggningen. Jag gick och tittade på dom fina blommorna hela dagen, och tänkte på vilken tur jag, Adam, Spirou och Porthos har som har Nicklas. Vi är ju det bästa teamet tillsammans. Och visst är det väl upp och ner som för alla andra. Men när vi har det bra, då har vi det banne mig BRA! =)
Jag älskar Nicklas som alltid gör sitt bästa för att peppa mig och göra mig glad! ♥
Foto: Privat
Lite senare under dagen fick vi besök av pappa, mamma och min yngre bror. Dom stannade en stund för att hälsa på Adam förstås. Vi passade på att skicka med morfarn en farsdagspresent eftersom vi inte skulle ses något idag. Senare på kvällen kom även min andra bror förbi! Det var roligt att ses då det var säkert en månad sen sist.
Nicklas fixade go’middag på kvällen och så såg vi färdigt hyrfilmen plus att vi såg “The Dark Knight”. Bra dag och bra kväll helt enkelt.
Imorse blev det förstås fika på säng och uppvaktning till finaste pappan Nicklas som nog blev nöjd med farsdagspresenterna..
Foto: Privat
Foto: Privat
Dagen fortsatte i firandets tecken. Först blev det ett stopp hos farmor som förstås bjöd på go’fika. Hon fick ett inramat kort på mig och Adam i tidig födelsedagspresent. Sedan fick vi tårta hemma hos N:s föräldrar.
Käkade pizza innan vi äntligen lyckades packa oss in i bilen och åka neröver igen. Så nu är man gode mätt.
Nu blir det att lägga sig i sängen och se ett nytt avsnitt av “An Idiot Abroad” och förhoppningsvis sova sedan!🙂
Godnatt!

Leave a Reply

