Smakisar.

Efter en lång stund i köket här på eftermiddagen så har jag lyckats åstadkomma en stor hög med disk, jag har använt mig av durkslag, skålar och kastruller, slickepott m.m. för att fylla en iskubsform med smakpuré – mosad potatis, ärter och morötter🙂
Jag hann till och med åsamka mig själv en blåsa på tummen av allt pressande genom durkslaget (vad gör man inte för sin son🙂) men det fick i alla fall önskat resultat, skalet från ärtorna stannade i durkslaget.
Nu åker detta in i frysen för förvaring! Känner mig riktigt husmorsaktig idag. Ska se om jag får upp farten imorgon också så kanske det blir lite äpple- och päronpuré också!

Vi har även köpt en provsmakis från Ella´s kitchen som är ekologisk barnmat i väldigt praktiska förpackningar. Broccoli, päron och ärtor lät ju rätt så fräsigt!🙂

Leave a Reply

