Smygtestat julklappen…

Foto: Privat

Igårkväll när vi kom till stan svängde jag förbi på ICA och hämtade ut paketet från Jollyroom. Det var två stora paket, tur att vi hade bilen. Den som var mest spänd på att se vad som fanns i (förutom katterna) var jag! =) Nicklas satte ihop gåstolen och självklart fick Lilleman prova den. Fastän han hade åkt bil i två timmar och just vaknat så var han på ett strålande humör, skrattade och busade där han satt i stolen! Fötterna når inte ner än på ett tag men han tyckte det var kul att hålla i ratten (försökte äta upp den) Sedan kom han åt knapparna lite då och då så att ljudeffekterna gick igång. Det var perfekt ljudnivå, inga skrikiga melodier. Egentligen borde han ha fått den i tidig julklapp men vi har ju ingen plats för den i lägenheten i Umeå så jag tror vi slår in den i alla fall. Får ta med den till den andra lägenheten, där finns det plats för att leka!🙂

Nu är det bara att invänta jul! Jag längtar! Det kommer att bli en helt annan sak med julafton nu, jag har länge känt att det inte alls är så nödvändigt med julklappar (mest för att jag tycker det är en pina att komma på vad man ska köpa) Men nu blir det som att börja om igen, fastän man själv inte står i fokus om ni förstår vad jag menar!🙂
Åå vad vi ska mysigt på jul!
Jag ska faktiskt ta och plocka fram lite julgrejjer nu medans Adam sover. Vi kommer nog inte hem förrän i december nästa gång så då kan det vara kul att juligt hemma. Blir lite trist i Umeå utan julpynt så jag tror jag ska ta med en adventsljusstake eller nåt, för stämningens skull.
Å sen skulle jag ha hunnit baka lussebullar (kanske lite tidigt). Jag älskar ju saffransbullar, ska passa på att köpa saffran i år när den är billig.
Annars då, funderar på att lämna killarna hemma ikväll och gå på bio med min kusin. Jag hoppas hon hakar på och ser “Breaking Dawn” med mig. Annars har jag en plan B och det är att syrran å mamma och pappa följer med. Nicklas tänker jag då inte lura med mig en gång till.. det är verkligen inte hans typ av film!😛
Ha en skön lördag alla bloggläsare!🙂
Kram

Leave a Reply

