Ingen snö än.

Inte för att jag längtar efter snö och kyla men jag börjar ändå undra lite smått vars snön håller hus. Det här var gårdagens utsikt från köksfönstret, ingen frost, sol och klarblå himmel kl 11 på förmiddagen. Inte normalt för att vara snart i slutet av november.

Nåja, det är nog på gång. Hemma har snön lagt litegrann. Där är det kallare också.

Julpyntet åkte i alla fall fram i helgen när vi var hemma. Jag tänkte jag skulle passa på eftersom vi ändå inte kommer hem förrän i december nästa gång. Det blev dock inte så mycket pynt. En julstjärna i vardagsrummet, röda panellängder i köket och några tomtar på apotekardisken.

Jag hann även med projekt: betsa furukistan. Den funkar utmärkt som vardagsrums-bord, precis lagom storlek tycker jag. Resultatet blev aningen mörkare än vad jag hade tänkt mig, smidesbeslagen “smälter” nästan in i färgen men den gör sig säkert bättre på plats i vardagsrummet! Lackning får dock vänta tills nästa gång vi är hemma.

Leave a Reply

