Andra advent.

Första babysimmet idag.

Förhoppningsvis. Om det blir av eller inte det vet jag inte än. Skulle vara synd om det blev uppskjutet. Jag har sett fram emot det hela veckan!
Jag var tvungen att ringa till simhallen tidigt imorse (07:00) för att höra vilken tid det börjar. Jag tyckte jag hörde kl 11 när jag förra söndagen var på information inför det. När jag sent igårkväll fick för mig att dubbelkolla fanns det ingenstans skrivet i varken informationsbladet vi fått eller på deras hemsida. Fick även ett mail igårkväll att det kunde tänkas utebli idag på grund av “tekniska skäl” och att vi skulle kolla mailen igen innan vi åker. Synd att det inte blev nån sovmorgon idag, det hade behövts. Jag kunde inte somna om efter att jag varit uppe och ringt.

Hursomhelst så jag vaken och uppe och fastän det känns som att jag har skavsår under ögonlocken kan jag inte sova.
Jag har haft så svårt att sova den senaste tiden. Vaknar stup i kvarten för att jag drömt nåt konstigt så jag måste titta till Adam. Jag vaknar även för minsta lilla ljud och det har ju stormat en hel del i veckan. Nicklas öppnade upp dörren in till sovrummet inatt för han tyckte det var väldigt dålig luft, det är ju ett rätt så litet rum så det kanske har nåt med det att göra. Är det inte jag som kan sova så är det förstås lilleman som är vaken.
Han vaknade runt halv-tre inatt. Åt en stund och sedan var han pigg som en mört. Hade inte alls tänkt sova.

Det blev lite tokigt igår eftersom vi var ute och julhandlade mest hela dagen. Först på julmarknad på Gammlia, sedan julklappsshopping på stan. Å sen på kvällen åkte vi iväg till ICA Maxi för att handla lite mat och då hann han vila i bilen både fram och tillbaka. Så det är klart att han inte var riktigt trött när det var dags att sova.

Gårdagens julklappsinhandling resulterade i att jag kunde bocka av några julklappar på listan. Nu har jag i alla fall börjat!🙂
Enklast är det förstås att hitta klappar till lilleman. Adam fick tre olika slags pekböcker. Nu har jag tyvärr inga bilder men jag köpte en prasselbok (formad som en blå elefant) på LEKIA, Nicklas köpte en badbok och en JUMBO pekbok med världens alla djur på Akademibokhandeln. Den sistnämnda fick Adam testbläddra i, det var mest intressant att tugga på hörnen😉 Jag passade på att slå in inköpen igårkväll. Tänkte att det är lika bra att ta det pö om pö så det inte blir allt på en gång, kvällen innan julafton.

Det är ju trots allt andra advent idag. Snön lyser med sin frånvaro. Regnet piskade och öste ner igårkväll. Jag tror inte ens det är nån snö hemma. Kan inte minnas att vi varit utan snö den 4:e december nåt år. Det är inte ens frost här i Umeå? Plusgrader varenda dag. Vad är det som håller på att hända egentligen?

Eftersom det inte kommit nån snö än så undanber jag mig den värsta snöstormen helst fram tills nästa söndag då jag är på plats i Umeå igen. Jag ska nämligen köra hemåt och uppöver på tisdag. Tänkte passa på att stanna några dagar.  Lilleman ska ta spruta (5 mån) på onsdagen och själv så ska jag till barnmorskan. Sedan fyller jag år på torsdag så då blir det ett stopp hos mamma och pappa. Har handlat för att göra en smörgåstårta – veggie style. Min bror fyller år på lördag så vi gör väl som vanligt, slår ihop födelsedagsfirandet den 9:e! Blir kul att få vara hemma litegrann! Låta mormor och morfar rå om Adam!

Nu är det visst någon som vaknat, lika bra det. Dags för matning och sedan blir det en dusch så jag piggnar till innan vi ska åka iväg och plaska!

Ha en skön söndag! Kram

Liten panda väntar på gröten, hungrig som få!😉
Foto: Privat

Leave a Reply

