Tillbaka till vardagen igen.

Nu är den sköna julledigheten över för våran lilla familjs del. Nicklas tog tidigaste tåget imorse till Umeå för att smygstarta studierna igen med två lektioner idag och eventuellt något mer imorgon. Jag *hoppas hoppas* att han kommer hem imorgonkväll så vi kan gå på bio som vi hade tänkt! Jag har verkligen gått och väntat på att få se Sherlock Holmes 2!
Synd att den bara går på tis och ons här hemma. Barnvakterna är redan bokade så jag får väl gå själv om inte annat!🙂

♥  Robert Downey JR😉

Bild från Google.

Idag åker jag och Adam till pappa och mamma för att rå om dom litegrann. Har ju inte varit hemma sedan jul så vi måste ju passa på nu innan vi åker tillbaka till Umeå.
Det känns att det har varit en slapp ledighet. Kroppen är inställd på viloläge mest hela tiden. Men man vet att det är dags att ställa om ät- och sovklockan när man ständigt suktar efter något sött, helst i form av dricka. Och när man går och lägger sig vid midnatt och sover fram till lunch. Ett annat ord för det är lyx. Det värsta är ju att Adam ställt in sig på såna tider nu. Igårkväll när vi skulle göra en tidig kväll (gick isäng just efter 22) så var det en väldigt pigg lilleman som åt en liten stund och sedan totalvägrade att ligga still i pappas och mammas säng. Jag blev lite smått frustrerad ett tag där för Adam och låg och rullade över på mig hela tiden, skulle ABSOLUT ligga på mage och när han då rullade mot mig så blev han frustrerad, fäktade med armarna, ryckte mig i håret ja allt han bara kom åt! Jag kämpade på ett bra tag med att försöka få honom att sova, och när Adam väl hade somnat så var det både jag och Nicklas som inte kunde sova.
Hjärnan är som sagt inte inställd på att sova. Måste försöka bryta den där ovanan nu. Och det där med sockersuget ska jag banne mig göra något åt. Får ta ett litet brejk från sötsaker ett tag nu. I alla fall dricka och godis mitt i veckan!

Det var väl allt jag hade på hjärtat för stunden. Nu ska jag ta och packa ihop en väska med kläder och sedan blir det att väcka lilleman för lite frukost.
Skulle vart förbi på mitt jobb innan vi åker också, får se om vi känns hinna!

Här är föresten en bild från nyårsafton då Adam hade på sig fin-kläderna:

Ha en skön tisdag! Kram

Foto: Privat, får ej kopieras




Leave a Reply

