Tillbaka i Umeå igen.

Första dagen i Umeå igen efter julledigheten. Det känns skönt att vara på plats igen måste jag säga. Även om jag hade lite ångest igår när vi skulle packa in oss i bilen och åka hemifrån igen. Lycksele är ju hemma och nu när jag fått lite “distans” till stan så kan jag faktiskt uppskatta att vara hemma. Jag tror att jag kommer att trivas ännu bättre när vi flyttar hem igen. 

Det gick bra att åka hit igår, nästan ingen trafik alls och klar sikt. Våran parkering var uppskottad – Hallelujah! Resten av området är inbäddat i snö, det har verkligen vräkt ner. Träden och buskarna är alldeles nertyngda av fluffig, vit snö! Det är faktiskt ganska mysigt! Vi åkte då i rättan tid, ifrån kylan. Hemma hos pappa och mamma hade det varit -28 grader imorse. Här i Umeå är det bara -8.

Jag och Adam har just kommit hem från en liten pulka-tur runt bostadsområdet. Det var tredje gången gillt för Adam och den här gången tror jag faktiskt han tyckte om att åka. Vid tidigare försök så har det dels varit mörkt ute och sen har han hunnit bli alldeles varm och svettig innan vi tagit oss iväg.
Jag fick ta en dubbelvikt kartongbit och sätta bakom ryggen för att förlänga ryggstödet lite. Tidigare har han ju inte haft nånstans att vila huvudet mot och det kan nog bli jobbigt om det blir en längre tur. Men nu funkade det utmärkt.  Vi har ju dessutom åkpåsen i manchester och ull. Den håller vekligen värmen bra.

Han har ju blivit så duktig på att sitta så han stödjer sig själv.
Blir nog en längre promenad imorgon om det inte är så kallt.
Jag glömde fota när vi var ute så här kommer en bild då vi kommit hem istället, på väg ur overallen!


Leave a Reply

