Bra söndag! :)

Söndag. Helt klart den bästa dagen på hela den här veckan!🙂 Jag lyckades somna igårkväll och sov hela natten utan problem. Hade säkert kunnat sova två timmar till imorse men vi skulle ju på babysim!🙂 Adam var pigg och glad när han vaknade fastän det blev att stiga upp lite tidigare än vanligt.


På simhallen så gick det bra som vanligt. Adam följde med pappa in till herrarnas omklädningsrum så jag hade bara mig själv att tänka på både före och efter badet. Rätt så skönt, jag var förstås klar långt i förväg! Hade kunnat basta också kom jag på så där i efterhand. Kanske får göra det nästa gång!🙂


Vi tränade simläge den här gången, Adam blir bara gladare och gladare varje gång vi är där. Nu sprattlar han massa med bena också. Det enda som han inte riktigt tycker om är vatten över huvudet. Men det förstår jag, det tycker inte jag heller om riktigt. I alla fall inte när det kommer mycket och man inte hinner va med så det rinner in i ögonen!
Men det är bara att fortsätta träna!


Efter babysimmet åkte vi ut till ICA Maxi och köpte den där stavmixern på Elgiganten så nu ska här läggas lite kikärtor och kidneybönor i blöt så ska jag testa att göra något gott av det till veckan. Förra veckan gjorde jag broccoli- och potatismos och så en linsfärsröra (röda linser, tomatkross, vitlök, gul lök, oregano) så nu har jag fyllt på frysen med mat till Adam.
Gissar på att det blir bra mycket roligare när man har en mixer, mindre tidsödande i alla fall!



Efter att vi hade varit på Elgiganten så bjöd Nicklas på lunch på Big Boy, blev en vegburgare för min del. Den var jättegod, det var någon slags grönsaksbiff tror jag med ärtor och majs i. Paneringen var crispig och god! Smaskens.
Vi behövde nog fylla på med lite energi efter simpasset. Alltid bra också att äta innan man ska handla mat!😉 Lilleman däremot sov hela tiden i sin bilstol. Vi handlade det nödvändigaste och sedan blev det ett stopp på macken för att tanka litegrann också innan vi åkte hem.
Det var den dagen! Fort går’e när man bara ska tvärgöra något!


Var rätt så skönt att dimpa ner i soffan sedan när vi kom hem. Jag fick till och med ligga och gosa en stund med Adam innan han hade piggnat till.
Det är inte ofta han har tid med det nu. Fort lessnar han och börjar nypas i näsan till exempel. Busunge!😀
























Efter en stund ville han aktiveras så jag plockade fram ett stort täcke och lade det på golvet med en massa leksaker utspridda. Snabbt kom lilleman på att han var tvungen att rulla för att nå dit!🙂

Nu har vi just skypat med underbara moster Moa som vi saknar så mycket! Kul att höra att allt är bra!
Snart väntar middag, det blir väldigt enkelt. Gårdagens rester: Tofu- och Quinoa-sallad! Sedan tror jag det blir en omgång till i soffan med ett avsnitt av Fringe kanske!

Ha en skön söndagkväll!
Adam skickar en stor KRAM till Mormor & Morfar och Farmor & Farfar!


Leave a Reply

