Sockerdricka i benet..

Måste vara ett tecken på att man ska upp och röra på sig😛

Ändå har jag inte suttit på arslet hela dagen, egentligen bara en liten stund🙂 Jag och Adam har till och med hunnit med en promenad och fika med fina Emelie som mötte upp oss här utanför. Det blev promenad först och fika sedan hemma hos oss.

En stunds tjatter i köket och massor av underhållning från majskroksätarn —> Adam 
(kärt barn har många namn) var precis vad som behövdes för att få humöret på topp för oss alla.

Just det, vi har infört majskrokar nu också på matschemat och han formligen slukar dom. Jag har tänkt ta kort flera gånger när han äter men lika fort som han fått den är den borta!🙂 Perfekt mellanmålssnacks och fastän han inte fått några tänder än så funkar dom utmärkt. Smälter halvvägs in i munnen!🙂

Majskroksätarn slumrade till på soffan när Emelie gått hem så jag tänkte snabbt ringa upp mamma och kolla läget hemma. Det är svårt att bara prata i några minuter, alltid svävar vi iväg i samtalet och hamnar långt borta från det ursprungliga samtalsämnet, hehe.

Innan jag ringde hade jag startat tv:n och playstationet för att se ett avsnitt av Grey´s men det har jag inte hunnit knäppa igång än för nu tänkte jag bara “snabbt” fixa min tidslinje på facebook och det tog längre tid än jag hade tänkt.
Därav sockerdrickan i benet. Jag skulle tvärkliva upp och gå och kissa eftersom jag kom på att jag var akut pinknödig. Men benen bar mig inte när jag klev upp. Det finns inget värre än när man får sockerdricka i benet och det börjar pirra så där fruktansvärt. Man kan varken sitta, stå eller gå. Det är bara att härda ut tills det ger med sig. Fy vad obehagligt.

Nu har snart Adam sovit färdigt sin mitt-i-dagen-lur så det är bäst att jag skyndar på med vad jag nu hade tänkt och göra. Visst måste det vara typiskt det kvinnliga könet att börja med tusen saker samtidigt eller är jag helt ute och cyklar?😉 I alla fall är det typiskt mig. Till exempel när jag städar så är jag överallt, diskar, dammar mattor, torkar fläckar och viker kläder om vartannat. Och det känns aldrig som att jag blir färdig nån gång. Vimsig är bara förnamnet!


Leave a Reply

