Maxad fredag!

Som rubriken lyder har det varit full huggning hela dagen. Jag och Adam klev upp tidigt imorse, trotsade kylan och mötte upp Lotta på stan. Jag ångrade mig halvvägs på väg in till stan. Jag frös redan ute på parkeringen medan jag höll på att fälla ihop vagnen och ännu kallare var det när vi kommit fram. Som vanligt så var det krångel med låsen på bilen. Bagageluckan gick inte igen helt och hållet så hela vägen in till stan störde jag mig över att lyset där bak var tänt. Luckan var ju delvist låst men samtidigt så glappade den lite. Ganska typiskt! Om Nicklas hade följt så hade den garanterat gått igen. Det är bara när jag ska fara själv som det blir så där ;(

Det blev en väldigt kort tur på stan. Mötte upp Lotta inne på MVG-gallerian och där blev vi kvar. Vi åkte en våning upp och gick på Gina Tricot där jag hittade mig ett par jeans “Silvia” för 199:- (se bild nedan)
Jag hade egentligen inte tänkt köpa någonting, men jag unnade mig dom idag. Har inte köpt något till mig själv på väldigt länge och det var rätt slags prisklass när man försöker vara sparsam!🙂


Det blev köpa-utan-att-prova-metoden. Den funkar bäst när man har en liten med sig i barnvagn som är påbyltad med en massa kläder. Det är verkligen svårt att klä sig rätt såna här dagar, speciellt lilleman. Ofta så blir det för varmt när man kommer inomhus. Återigen så började jag fundera på att hitta en bra åkpåse till vagnen.
Då kan man klä på lagom med kläder, under förutsättning att det är en åkpåse som tål lite kyla. Den är smidigare att bara öppna när det blir för varmt. Och ska man till exempel ta en fika på stan så är det superenkelt. Man behöver aldrig krångla av och på en massa kläder.

Bild lånad från Gina Tricot.
Klockan tolv åkte vi hemåt igen jag och Adam. Hann bara hem och göra lunch så kom även Nicklas hem. Vi åt lunch och byltade på oss igen. Åkte en sväng ut på Ersboda för att handla lite. Främst så skulle N hitta sig ett par täckbyxor så därför åkte vi på Intersport. Var även en sväng på Barnens Hus där jag kollade in sortimentet av åkpåsar men dom hade inte så många att välja mellan. Vi tänker inte lägga 1995:- på en “märkes” påse bara för att. Ska kolla nätet och se om jag hittar någon billigare. Tips mottages gärna!
Fastän vi bara hade några saker på listan så tog det oss tre timmar innan vi var hemma igen. Vi hamnade förstås mitt i fredags-ruschen när alla slutat jobba och ska åka och handla. Jag blir helt utmattad av såna här dagar. Det tar sån tid bara att köra från punkt A till B, hitta parkering. Handla. Köa. Åka vidare
Det var helt underbart att komma hem igen. Nicklas gjorde värsta goda hemmapizzan till middag. Vi köpte ett sånt där färdigt pizza-kit med deg och sås. Det var visst en starkare variant än vanligt. Typ med tacosås på botten. Som fyllning stekte han sojafärs i tacokrydda, hade på slantad sojakorv, gul lök, purjolök, paprika, mozzarella och vanlig ost! Hur gott som helst. Det var sjukt skönt att luta sig tillbaka i soffan sedan.
Efter pizzan drack vi kaffe och åt lite glass också. Men nu ska ni inte tro att jag degade ihop totalt. Körde ett hårt pass på ps3:an när N gick och lade Adam vid 21. Det tog lite längre tid än jag trott, körde lite extra också. Det känns så himla bra och skönt efteråt. Även om jag kommer att ha träningsvärk imorgon!😛
Det är bara att härda ut!


Nu börjar det bli dags för sängen. Spirou har intagit en “skön” pose mot en av köksstolarna. Kan man verkligen sova sådär?😉
Foto: Privat, får ej kopieras!

Leave a Reply

