Är det inte ganska typiskt…

Att det alltid ska strula ordentligt på en och samma gång. 
Tydligen har jag ju gjort något fel eftersom jag alltför ofta känner att jag straffas för saker.
Karma strikes back?

Det kan vara bara småsaker i vardagen som liksom bara trappas upp.
Som igår när jag skulle byta blöja på Adam hade han bajsat rätt igenom den, bodyn, byxorna, sittöverdraget till gåstolen. Ja ni fattar, det var överallt. Vi har kvar en halv påse med Libero-blöjor i st 3 som vi försöker använda upp. Men vi har börjat på 4:orna eftersom, ja 3:orna läcker när det blir för mycket!😛 Höhö.

Jag insåg ganska fort att det tvunget skulle bli ett bad för på prinsen som var skitglad där han låg på skötbädden. Det förstår väl jag också, vad han inte förstod är att det inte är så bra att
rulla runt på skötbordet när man har poop överallt..

Nu för tiden är det nästan omöjligt att byta blöja på grabben, han har ju inte tid att ligga still.

Så jag gav honom en leksak att pillra med efter att jag hade lyckats tjorva av honom de smutsiga kläderna och rengjort honom. Lät honom ligga kvar på sängen medans jag fyllde upp badkaret.

Så långt var det okej. Dessvärre hade jag utlovat lunch just innan poop-incidenten och prinsen började bli lite hungrig. Det är sällan en bra idé att ta ett bad på fastande mage, inte när man är bebis för då blir man lätt lite kinkig. Vilket prinsen blev. Han ville inte sitta i insatsen som vi brukar ha i badkaret så istället fick jag försöka hålla honom för han vägrade ligga på rygg. Till slut så började han grina och det trappades upp så pass att Spriou (våran honkatt som kan bli väldigt mammig av sig) tyckte att hon skulle ingripa och trösta. Så hon hoppade upp på min rygg och började jama ikapp med Adams skrikande. Vilket bara resulterade i ännu mera skrik och tinnitus-varning för min del. Även en viss irritation över att ha en halv-galen katt med vassa klor på ryggen samtidigt som jag hukandes vid badkaret försökte göra pinan kort för våran prins.
Det blev ett snabbt bad!

Spirou måste ju tycka att jag är en dålig mamma när Adam blir ledsen. Det är som att hon tänker, men gör något då människa!😉 Hon är söt, men crazy! Hon hämnades senare under dagen med att tugga sönder min make-up svamp. Hon har dille på sådana. Fastän jag lagt den underst i min sminkväska så lyckades hon få tag på den och springa iväg med den, surt eftersom hon alltid gör så. Ibland hinner jag inte ens använda dom.

Idag var det ungefär samma sak med bajsblöjjan igen fast den här gången hade sittöverdraget till gåstolen klarat sig (tur eftersom jag tvättade upp det igår, jag hade just satt tillbaka det) Däremot blev det några klädbyten.
Jag har ägnat hela morgonen till att tvätta och tvättkorgen var härligt tom när den först började fyllas igen av bajsiga kläder och sedan lite härliga kräktröjjor.
Varför kan man ju undra? Kunde det inte få vara någorlunda rent en liten stund?
Var det tröjan jag tog på Adam? Det är nämligen en jättefin tröja som är köpt på Lindex med “Sex Pistols” tryck. Som alltid, ALLTID blir nerkräkt så fort vi tar på den. Den hinner liksom aldrig användas, den ligger jämt i tvättkorgen. Varför är det så?

Idag tog Spirou ut sin jag-ska-förstöra-något-för-att-du-är-en-dålig-mamma-rätt på mina badkulor. Tydligen var det jätteroligt att tippa ut hela asken med mina fina badkulor och sprida ut dom över hela toagolvet. Detta hann hon med när jag satt och ammade Adam så jag kunde inte ens gå ifrån och se efter vad hon höll på med för bus..
Å man kan inte ens bli arg på henne, för hon ser jämt så jädrarns gullig (läs tokig) ut!
Rackarkatt!

Foto: Privat

2 thoughts on “Är det inte ganska typiskt…

  1. Har också en honkatt som är likadan! När bäbis skriker så hoppar hon på mina fötter och biter! Gör nåt!! verkar hon säga! Camilla

  2. Vi är då inte ensamma, jag har en kompis som har två katter som också brukar bitas i fötterna då deras son är riktigt ledsen! Modersinstinkterna som sätter in kanske?!🙂

Leave a Reply

