Fredag.

Fredagkväll.
Efter att ha smällt i mig tacos till middag, kaffe och alldeles för många chokladbitar på det så känner jag mig ganska proppad för tillfället. Jag har just gjort i ordning vällingflaskan till lillgrabben. Nicklas tur ikväll att lägga Adam. Den här stunden på kvällen är den bästa på hela dagen. Om det är jag som ska lägga Adam så kan jag mysa ner mig i sängen med honom en stund och vänta på att han ska somna, han sköter det så duktigt själv så man behöver bara ligga brevid. Ibland hålla honom i handen, sötnosen!
När Nicklas lägger honom (vi brukar ta varannan kväll) så kan jag istället sätta mig vid datorn en stund och chilla, som nu då. Vänta på att Nicklas ska komma och göra mig sällskap. Vi har verkligen börjat få en bra kvällsrutin nu. Vi har ju till och med tid till att umgås bara vi två i stillhet, och det är helt underbart. Även om vi oftast bara knäpper igång nåt på tv:n så är det skönt att få den lugna stunden tillsammans. För det är verkligen fullt upp resten av dagen!

Idag har det åter igen varit en sån där maxad fredag. Vi vaknade tidigt imorse allihopa. Adam åt vid sju-tiden och sedan var det ingen idé att somna om. Nicklas skulle ju upp och iväg på skolan och sedan hade vi bestämt oss för att åka iväg och handla då han slutade vid 12 så jag och Adam klev också upp. Fikade frukost, diskade undan i köket. Sedan åt Adam lite bröstmjölk och somnade till vid 10-tiden så jag hann köra ett träningspass på ps3:an medan Adam vilade på soffan. Var precis klar när han vaknade igen. Det går superbra med träningen, än så länge! Enda problemet är att jag får så ont i fötterna, vi ska köpa en yoga-matta som man kan lägga ut på golvet där man ska stå och trampa. Funkar inte så bra att stampa på parkettgolvet i bara sockar ;I

Enda kruxet är att gå och duscha sedan om lilleman är vaken. Därför brukar jag försöka kliva upp tidigt på morgonen och göra bort det medan han sover. Idag fick jag rulla in gåstolen på toan så fick han sitta där medan jag duschade. Han har blivit lite småskrajsen både när vi dammsugar och duschar, vet inte varför men det är väl ljudet!

Igår var det ju den 9:e februari vilket innebär att Adam blev 8 månader då! Lägger upp ett månadsinlägg om det sedan.
Nu verkar det som att grabben somnat! Vi ska se en film och äta liter mer gotta! Ska ju upp och träna tidigt imorgon så det är lika bra att jag passar på ikväll!😉

Ha en skön kväll! Kram

P.s här kommer en bild från idag då jag och Adam satt i bilen och väntade på Nicklas,
Glad kille!🙂

One thought on “Fredag.

  1. åhh så sööt o glad liten kille!:D vilka gosiga kinder! o duktig som kan somna helt själv😀.
    Min dotter är lite si å så när vi badar henne men det går bra att duscha när hon är med i badrummet🙂 hon leker med sina leksaker under tiden.
    Brukar även dra en show i duschen för henne hahaha. Det gillas!

Leave a Reply

