39,5 grader

var Adams temp som mest ikväll :/ Vi har gett honom två alvedon-suppar under dagen och kvällen, det är lite trixigt att veta om dom verkligen ger någon verkan. Ofta så hinner han ju bajsa ut dom nästan direkt efteråt. Han har hållit ut bra ändå trots febern, hostan och snuvan.

Nicklas ringde sjukvårdsupplysningen och där fick vi råden att ta av honom kläderna så att han fick sitta i bara blöja, se till att få i honom mycket vätska. Låta honom sova svalt och med huvudet lite högre än vanligt.
Vi fick även tipset att ge honom en svalkande dusch så det gjorde vi. Jag och Adam tog en snabbdusch och sedan fick han äta bröstmjölk. Han hade inte ammat sedan imorse, men däremot åt han ju en rejäl frukost och lunch. Middag var han inte intresserad av men han har druckit upp en hel flaska med fruktjuice. Plus vatten då också.
Jag lade in bitringen i kylen så han satt ganska länge med den i munnen! Nu sover han förhoppningsvis för kvällen.

Eftersom han åt bröstmjölk så sent så var han inte sugen på nån välling så det räckte nog gått och väl med bröstmjölk. Tur att han ville ha, annars hade jag nog fått pumpa ur litegrann. Mina bröst har inte riktigt vänjt sig vid den hastiga nertrappningen!😉

Jag hoppas verkligen att det är en snabbt övergående förkylning. Är inte roligt att se hur jobbigt det är för lilleman. Det rinner ständigt ur näsan och han gillar inte alls när man är där och torkar. Jag hade köpt en såndär “snorsug” som det så fint heter😉 Men den är jätteotrevlig den också att få inpetad i näsan. Gillas inte!

Nu gäller det bara att hålla koll på honom inatt. Jag tror jag kommer att sova med ett öga på glänt hela natten! Känns inge skoj när det ska vara så här! Eftersom det är första gången som han är riktigt förkyld så är man ju förstås extra nojjig. Men det är tur att vi är två som hjälps åt, är så himla glad att vi har varann jag och Nicklas när det blir så här! Å så går det ju alltid ringa hem till våra föräldrar och fråga om råd också, för dom har ju varit med! ;P

Tur att han är glad mest hela tiden, det gör det hela lättare!

Foto: Privat, får ej kopieras!

Leave a Reply

