Onsdag.

Så var det mitt i veckan igen! Å vi har varit inne ända sedan i lördags :/ Jag börjar längta efter en långpromenad ute i friska luften. Läget är tyvärr ganska oförändrat här hemma. Adam är fortfarande hängig. Tur att han äter duktigt i alla fall. Har blivit lite mer bröstmjölk igen för att jag vill vara säker på att han får i sig tillräckligt med vätska!

Däremot är han väldigt grinig på kvällarna. Blir superledsen på gränsen till hysterisk när man ska byta blöja. Han vaknar efter att vi har lagt honom för kvällen och vill inte alls sova.
Igår var det hostan som ställde till det, han hostar ganska mycket nu idag också. 

Det slutade med att han fick sova hos oss inatt igen, 03:30 imorse gav jag honom bröstet för att se om det skulle bli lite bättre. Han somnade om efter det som tur var. Själv känner jag mig helt slut på. Vet inte när jag ska kunna ta igen lite vila. Det är fullt upp både på dagarna och kvällarna.

Som det ser ut nu så blir det nog ingen babyträff imorgon. Är nog säkrast att hålla sig hemma. Det är ju några dagar kvar till babysimmet men med den hostan som Adam har nu vill jag inte att han ska dra i sig en massa vatten om det inte blivit bättre innan helgen. Vi får helt enkelt göra det bästa av situationen. Jag och Adam har lekt massor här hemma idag. Jag var tvungen att ta fram filmkameran och filma när han började kravla sig fram på golvet. Tog sig fram till lekpåsen där vi har alla leksaker. Plockade fram både det ena och det andra som han började leka med! Duktig kille!🙂

Igår fick jag Alla hjärtans-presenter av Nicklas, han hade köpt en chokladask och en pocketbok till mig som jag började läsa nästan på en gång: Natascha Kampusch:s – 3096 dagar. Vilket hemskt öde. Hon blev berövad halva sin barndom, inlåst i ett mörkt, ljudisolerat källarutrymme på fem kvadrat i över åtta år. Det sorliga är att hon inte hade hon det så bra innan hon blev bortförd heller :/ Tur att jag vet slutet redan!
Jag började läsa den igårkväll när Adam hade vaknat andra gången. Sträckläste halva på en gång. Så spännande men samtidigt obehaglig. Jag tror jag ska läsa färdigt den nu när Adam vilar. 

Föresten, i måndags så kom äntligen namntavlan som jag hade beställt!🙂 Jag insåg att jag måste köpa en ännu större ram. Jag hade inte fattat att det var en A4:a! ;P
Då får jag göra nåt annat skoj av dom andra ramarna🙂 Så bild får ni se sedan när det är klart!

Vi fikade chokladsemlor igårkväll. Yes, jag tog mig ork att göra dom, så värt!😀 Blev en lite mastigare variant med hjärformade chokladlock dagen till ära (skar till locken och penslade smält choklad på som sedan fick stelna i frysen) plus då chokladmandelmassa-fyllning. Grädden jag använde är av märket SoyaToo! Det är en soja- spraygrädde som är helt laktos- och kolestorolfri. Bra skit! 

Foto:Privat

Det här inlägget blev totalt osammanhängande och alldeles för tradigt. Börjar bli trist att skriva om eländesförkylningen varenda dag! Håll ut, det blir nog bättre!🙂

Kram

 

Leave a Reply

