Fredagssudd.

En av få kvällar då lilleman sover och älskling har gått isäng före mig. Det händer nästan aldrig. Nicklas har också åkt på förkylning så jag förstår att han är trött. Jag passar på att bloggnörda litegrann, jag är inte så trött och klockan är ju inte så mycket än.

Adam fick sin hostmedicin vid 19-tiden. Sedan åt han en skvätt bröstmjölk och somnade i soffan. Vi laddade med chips, dipp och dricka och satte igång filmen “Närkontakt av tredje graden” en film som legat och väntat ganska länge på att ses. Nästan direkt när vi satt igång filmen så vaknade Adam. Vi pausade och tänkte att det var nog lika bra att lägga isäng honom, han var jättetrött och ledsen. Jag gjorde i ordning välling och Nicklas tog med honom till sängen. Han grinade en skvätt och var inte alls intresserad av vällingen. Jag gick och lade mig i sängen också, fick ha honom tätt intill och mysa en stund. Han somnade nästan direkt så vi kunde smyga ut och starta filmen igen.
Adam hostade till några gånger så jag gick ifrån och tittade till honom. Han hade lagt sig på mage så jag fick luta upp honom igen mot kudden.

Till slut så blev det inte så att vi såg klart filmen, pausade den och sedan satt vi och nördade med telefonerna. Får fortsätta se imorgonkväll kanske.

Pratade en snabbis med mamma gjorde jag också, nu då vi är sjuka så spar vi besök tills på söndag. Annars hade dom kommit imorgon för att hälsa på och sova över. Om vi har tur så är vi pigga till på söndag i alla fall så kan dom titta förbi här i väntan på Moas flyg. Yes, äntligen kommer min älskade syster hem från praktiken på Teneriffa. Hon åkte ju dit på nyårsdagen, det vill säga för sju veckor sedan. Vi har skypat och facebookat men det räcker inte. Vill ha henne i närheten NU! Och veta att hon är i säkert förvar :) Förhoppningsvis kan vi ses till veckan då hon är ledig! Har längtat massor efter henne! ♥

Enda bilden jag hittade just nu, från i somras! Fin-mostra! ♥

Imorgon ska Nicklas ta en tidig buss in till stan för ett besök hos optikern. Jag och lilleman får snällt hålla oss hemma, kan ju till och med lyxa till det med sovmorgon. Blir ingen träning för min del nu då jag är sjuk. Spar på krafterna tills nästa vecka istället, då blir det nya tag!

 

Leave a Reply

