Måndagsbestyr.

Så har veckan dragit igång igen. Jag gillar måndagar! Jag vet inte om jag gillade dom lika mycket innan mammaledigheten men måndagar nu innebär alltid starten på en ny fräsch vecka med nya upptåg🙂
Idag har vi dock inte så stora planer. Lite tvätt (läs mycket) står på schemat.

Efter frukosten imorse tog jag itu med diskberget from hell (det var gigantiskt!)
Adam gjorde mig sällskap vid diskbänken, fick sitta i matstolen och grejja med lite leksaker. Han var supernöjd över att få sitta brevid. Annars hade han nog inte tyckt att det varit lika roligt om jag satt ner honom vid bordet!

Vi lyssnade på radio medans jag diskade, tog en svängom i köket också när det kom någon bra låt. Adam gillar att dansa och titta på när mamma tokar sig. Riktig sån där “hoppas inte grannen ser mig-dans”😉

Henrik Dorsin blev intervjuad i P3. Jag vet inte om ni sett “Kontoret” som går på 4:an nu på söndagar kl 20:00. Vi missar det alltid men brukar se det i efterhand på tv4-Play.

I serien spelar Henrik Dorsin huvudrollen som Ove Sundberg (Ove från komediserien Solsidan) chef för Kontorshygien AB. 
Behöver jag säga att han är en sjukt pinsam chef? Ni som sett honom i Solsidan vet ju att ibland vill man bara sätta kudden för huvudet och hålla för öronen.

Kontoret i sig är en direkt rip-off från den brittiska komediserien “The Office”

med (och producerad av) Ricky Gervais som i sin tur även ligger bakom den sjukt roliga “An idiot broad”. Hänger ni med?😉

Jag och Nicklas har sett både “The Office” och reseprogrammet “An Idiot Abroad” där Karl Pilkington utsätts för både det ena och det andra på sina resor runt om i världen.
Jag kan varmt rekommendera dessa serier! I början var jag lite anti The Office men snabbt blev jag omvänd.
När vi nu får se en svensk version av The Office blir man inte lika impad. Även om jag inte kan låta bli att fnissa åt Björn Gustafsson som har rollen som chefsassistenten Viking så är det inte lika bra. Jag har ju redan sett allt redan! Varför göra en svensk version när det ändå är samma skämt?

Ove Sundberg är pinsam så där att man stör sig på honom. Han är mardrömsgrannen och mardrömschefen. Ändå kan man inte låta bli att tycka synd om honom.
Tanken slog mig flera gånger när jag lyssnade på Henrik Dorsin på radion tidigare idag. Han låter ju precis som Ove Sundberg. Jag ser bara honom framför mig. Han kan ju knappast göra något annat efter det här eller? Det skulle i alla fall vara svårt att se honom som nån annan karaktär!
Nog om detta!

Bild från Google.

Jag tog med mig mitt finaste sällskap till tvättstugan. Nu mer kan Adam sitta i tvättvagnen medans mamma slänger in tvätten. Ganska pratiskt! Det brukar vara nog att konka på tvättpåsen, förut har han ju fått sitta i bilbarnstolen men den håller på att vara ganska tung att bära runt på nu!

Leave a Reply

