Veckorna och helgerna rusar iväg!

Tiden går så fort just nu!
Helgen försvann som i ett nafs.

Tillbringade den förstås inomhus, fortfarande halvt däckade i förkylning.
Adams hosta håller ett järngrepp om lillgrabben. Första kvällen ville han inte ens ha nån medicin, det smakar ju säkert grymt äckligt!
Men vi har lyckats pyttsa i honom i alla fall. Han måste ha haft massor med slem i bröstet, ibland har han låtit som en katt som spinner när han andats!

Kvällarna har varit kämpiga, speciellt vid läggdags. Han har fått sova i våran säng, så fort jag lagt ner honom i hans egen så har han börjat hosta.
Vill hellre ha honom nära så att jag hör hur han andas. Det känns som att det går åt bättringshållet men det är svårt att säga. Han hostar ju fortfarande och är jättesnuvig. Men när man själv varit förkyld kan ju hostan hålla i sig långt efteråt. Om han inte är bättre till imorgon så ska jag ringa sjukvårdsupplysningen igen.

I lördags kom Nina och Glenn och hälsade på. Var kul med besök då vi suttit inne själva så länge. Nicklas fick sig en klippning, Nina är jätteduktig på att klippa! Å sen åt vi tacos tillsammans. På kvällen när vi blev själva igen så myste vi ner oss i soffan och vad vi såg på tv det minns jag inte ens? Kan ha varit den franska kriminalar serien “Braquo” som vi börjat se?!

Nicklas fick den första säsongen i julklapp av mig. Eftersom dom pratar franska (den är ju förstås textad också) så brukar vi se den på kvällen när Adam sover så man är med på allt dom säger. Än så länge har jag inte riktigt fått nån speciell känsla för karaktärerna. Ni vet ibland fastnar man ju ordentligt.

Vi har ju nyligen plöjt igenom både The Shield (sjukt bra kriminalserie om korrupta poliser) och Sons of Anarchy (ännu en kan-inte-sluta-se serie om som handlar om ett kriminellt mc-gäng)
Fastän dom är på fel sida av lagen så kan man ju inte låta blir att heja på dom, the bad guys! ;) Får se hur Braquo artar sig, än så länge har vi bara sett fyra avsnitt. Jag säger inte att den är dålig, den har bara inte fått mig att fastna riktigt än!🙂

Favoriterna: The Shield och Sons of Anarchy
Bilder från Google.

Den här veckan kommer säkert också att susa iväg! Jag längtar så till helgen då vi äntligen ska åka hem till Lycksele igen!
Vi har inte varit hemma på sju veckor så nu passar vi på. Babysimmet är ju färdigt nu så då är vi inte längre uppbokade på söndagar. Hade säkert varit kul att gå fortsättningskursen men det funkar inte så bra på helgerna, och på veckorna vet jag inte heller. Då måste jag ju fara själv och jag tycker det är roligare att följas åt!
Vi får träna hemma i badkaret och sen till sommaren blir det massor med utomsbadning!🙂

Igår kom mina föräldrar förbi också! Jättekul att vi hann träffas en stund på kvällen. Dom skulle hämta upp Moa lite senare på kvällen så dom kom vid 18-tiden någon gång och stannade till 22. Hann gosa massor med lilleman! Han var på sitt bästa charmör-humör ända till läggdags! Tur att vi snart ska hem igen! Blir en sväng till mormor och morfar då!

Jag tar mig friheten att lägga upp en bild på dom tre från igårkväll!🙂

Leave a Reply

