Bra start på veckan.

Den här veckan har ju börjat hur bra som helst! Jag startade måndagsmorgonen med en promenad ner på stan. Nicklas var hemma med Adam så jag tog mig friheten att smita in på Lindex efter mina ärenden på banken och apoteket.
Min första tanke var förstås barnavdelningen. Men jag hejdade mig redan i ingången där dom hade ett reaställ med jackor. Hittade en fin parkas som var prissänkt från 899:- till 249:- så jag var tvungen att prova den, och köpa den!

Jag tror minsann jag har spenderar-brallorna på i veckan. Det är nästan jobbigt att det ska vara så mycket rea veckan innan marknadshelgen. Man blir ju luspank om det fortsätter så här😉 Jag gled igenom barnavdelningen och bestämde mig för att återkomma dit senare i veckan. Ska köpa minst ett par byxor till lilleman, kanske blir på marknaden då brukar dom ju alltid ha extra erbjudanden.

Igår var jag och Adam och hälsade på fin-farmor! Hon bjöd på fika och vi satt och pladdrade en bra stund. Adam visade hur duktig han blivit på att ta sig fram! Det syns att han håller på att uveckla sin krypteknik nu med att höja rumpan litegrann mellan varje gång han drar sig framåt med händerna. Det är nästan bra att han tar det pö om pö jag är så rädd att han ska tippa över och stöta hakan i golvet :S
Han demonstrerade även hur duktig han är på att äta, glupsk som få har han blivit våran lilla prins. När det är tomt på hans egen tallrik så sträcker han sig ofta efter andras mat😉
Men det är bra det, han ska ju äta så han växer och blir stor o stark!

Favorit-uttal just nu är “e-dää” och “badda”, jag har sett fler bloggar mammor som skrivit om det förstnämnda! Det låter ju precis som att han frågar “vad är det där” så jag har börjat nu med att säga vad allting heter!🙂 Jag vet ju med mig själv att jag ofta brukar säga “men vad är det där” i ett frågande tonläge till Adam om olika saker så det kan ju vara något han snappat upp.

Idag blev det en promenad i det fina vår-vädret. Gjorde ett stopp på mitt jobb för att hälsa på alla, var ju ett tag sedan sist. Var jättekul att se hur dom har det utan mig😉 Kände mig inte supertaggad på att komma tillbaka och jobba, inte när det var sånt kanonväder! Väl hemma igen var det bara att ladda kaffebryggarn och ta fram lite fika. Emelie kikade förbi så vi hade en trevlig pratstund. Passade på att planera in en dejt på fredagkväll också. Henne kan man lita på!🙂

Pappa kan man också lita på, han hämtade bilen ikväll och bytte regulator, batteriet sattes på laddning så nu är det bara att brumma igen. Tack pappa! 

Lycka är att få vara mammaledig med en go’ å glad grabb!
Så här såg han ut igår då han provade min mössa:

Foto: Privat

Nu är det sängen nästa. Fönstertittaren har inte fått en chans att titta in nåt mer, jag drog för gardinerna för fönstret då Nicklas sa att han stått och tittat även imorse.
Problem solved. Peace out.

 

Leave a Reply

