Jag har blivit äldre.

Jag är hemma i soffan igen. Hemma efter en “utekväll” med bästa tjejjerna. Vi har haft en supertrevlig kväll! Pappa och mamma har snällt suttit barnvakt i några timmar så vi hann med en middag på Knut’n där det blev en Pasta á la Verde för min del och ett glas rött på det. Vi satt kvar och pratade så länge att personalen började fråga om vi var färdiga😉

Vid 21-snåret gick vi vidare till City-Hotellet där vi löste in oss. I insläppet blev dom nästan chockade över hur tidiga vi var, det var två inlösta sedan tidigare så vi var i alla fall inte först på plats😛 Kvällens tema för kvällen var “Nostalgiparty” där det spelades både -70, -80 och -90 tals musik. Vi köpte oss varsin god drink och gick och satte oss på lagomt avstånd från dansgolvet.

Då kunde vi prata och samtidigt ha lite bakgrundsmusik utan att det störde. Blev en massa prat i nästan fyra timmar. Och fastän jag gäspade till redan vid 21 då vi kom så höll vi ut ända tills 01. Blev inget dansande, dock några påfyllningar i glaset som jag känner av nu.
Partystassen är på fortfarande. Sminket har jag tvättat bort. Jag myser ner mig i soffan med lite chips och ett stort glas vatten i väntan på att snurret i skallen ska avta. Kanske kommer jag ångra mig imorgon att jag tog den där extra ölen eller cidern eller vad det nu var för att avrunda kvällen med men det var totally worth it. För en liten stund så var jag bara Ida igen. Fastän jag inte kunde släppa mammarollen helt, jag ringde ju hem två gånger för att checka läget, hönsmamma som man är. Men det verkar då ha gått hur bra som helst.

Så skönt.

Nu väntar jag bara att Nicklas ska komma hem så jag får höra hur hans kväll har varit. Blir nog jobbigt när lilleman vaknar kl 7 imorgon, men då är det bara att bita i det sura äpplet och kliva upp och göra välling!😉

En sak som jag kan konstatera så här i efterhand är att jag känner mig så mycket äldre än vad jag gjorde för två år sedan. Mycket mycket äldre. Det var kul med en sån här kväll, gott att ta ett glas vin till maten men det här med att dricka och festa det är över och passerat för länge sedan för min del. Jag känner inget behov alls av att bli full. Fastän jag hade världens bästa sällskap så kom jag på mig själv flera gånger med att längta hem till Adam. Jag kan bara konstatera att jag har blivit äldre. Mognare.
Jag är fan vuxen på riktigt nu och det känns jäkligt bra!🙂

Leave a Reply

