Adam kryper för fullt nu.

Godmorgon!🙂

Jag och Adam klev upp för en halvtimme sedan. Jag har äntligen återhämtat mig sedan fredagens utgång. Det blev inte sovit så mycket natten mot lördag då jag gick och lade mig kl 02:30, Nicklas kom hem från praktiken kl 05 så då satt vi i köket och pratade en stund. Gick och lade oss vid 06 och kl 07 vaknade lilleman för dagen😛
Totally worth it! ;D

Jag får återigen sammafatta helgen som varit som en toppenhelg, den är ju inte riktigt slut än men jag tror att den här dagen kommer att bli lika bra som fredag och lördag varit. Idag blir det nog en sväng till på marknaden, jag ska ta ut pengar och handla lite för veckan. Bestämde mig för att stanna kvar en vecka till nu då vi lix är på plats så det blir bara Nicklas som åker tillbaka till Umeå ikväll!
Det har varit så mysigt att vara hemma, jag har njutit varenda dag. Sen känner jag att jag har lite att stå i här hemma så jag tänkte passa på att börja med lite vårrensning. Avfrosta frysen i källaren och slänga bort lite gammal mat som bara ligger där och skräpar. Blir så när man bott på två ställen de senaste månaderna.

Det är skönt att ha lite mer utrymme också. Adams krypning har verkligen utvecklats sen vi kom hem förra fredagen. Nu hinnner man inte alls med. Han kryper från rum till rum och utforskar. I vardagsrummet har jag lagt ut den gröna ryamattan så att han ska ha något skönt att ligga på men han har ju som sagt så fullt upp med att krypa runt😉
Kattmaten får numera stå på köksbänken, jag dammsugar var och varannan dag bara för att hålla rent för han hittar vartenda liten partikel som ligger på golvet🙂

Det är jättekul att han kan ta sig fram själv nu. Imorse gjorde jag i ordning fika och gick in i tv-rummet. Adam kom krypandes från köket själv och han har hunnit med flera svängar mellan kök och vardagsrum. Toan som i vanliga fall brukar stå på glänt eftersom katterna har kattlådan där har jag stängt så ingen obehörig kryper dit och utforskar kattsanden😉

Den här bilden är från i fredags när jag skulle göra mig i ordning. Jag hade en liten kille som skulle hålla i både hårborsten, hårtorks- och plattångssladden  ;)
Om jag får lite tid över senare idag så ska jag fota och lägga upp lite bilder på det vi köpt och framför allt fått under veckan som gått. Har blivit en hel del förnyat i Adams garderob!😀
Återkommer sedan! Kram

2 thoughts on “Adam kryper för fullt nu.

  1. vad duktig han är! här rullas det fortfarande, men nu till olika rum så det gäller att ha koll överallt nu! ihiih.
    Hon hittar också till eluttagen =/
    Dem är så spännande!

  2. Att rulla sig fram funkar ju lika bra!🙂 Egentligen kan man väl säga att han kravlar och drar sig fram med händerna. Men han har börjat höja på rumpan emellanåt så han tränar på att gå på alla fyra. Samma här med eluttag å så kattmaten förstås. Jag har börjat ställa tunga saker i vägen🙂

Leave a Reply

