Fika på stan.

Idag hade vi bestämt träff med Lotta på stan, blev en fika/lunch på Costas! En jättemysig restaurant med cafédel där vi satte oss. Jag och Nicklas beställde varsin macka med fetaoströra, till mackan serverades en liten sallad. Blev en ganska dyr fika så vi sade det att resten av månaden blir det att leva på linser och dylikt som finns hemma i skafferiet😉
Har varit en hel del utgifter på nöjeskontot den senaste tiden! Men så kan det vara ibland.
Igårkväll var det Nicklas som bjöd på middag, han kom hem med takeaway-sushi, vegetarisk förstås. Alltid spännande att testa nåt nytt, speciellt med tanke på det minimala utbud av vegetariskt som finns på menyerna. Så här såg den spännande middagen ut:

Foto: Privat

Rullarna längst upp är fyllda med avocado, gurka och sparris och runt om är det ris och sesamfrön. Jättegoda!
Längst ner från vänster är det ris- och avocado, ris- och rättika o så ris- och tofu. Tofun smakade lite spejsat men eftersom jag ÄLSKAR avocado så åt jag mig mätt på rullarna och de andra avocadobitarna. Gott gott! Det gäller bara att ta lagomt av wasabin för den kan ge en rätt så bitig smak annars.
I hörnet uppe till höger är det alltså wasabi, soya och ingefära att doppa bitarna i.

Värt att testa, the place to visit är: Sea Street Sushi Bar på Renmarkstorget 6 om ni har vägarna förbi Umeå!🙂

Efter lunchen så skyndade sig Nicklas iväg till skolan och jag och Lotta tog en snabb runda på H&M. Jag hittade massor fint, men köpte inget! Får vara någon måtta!
Däremot hittade jag en klänning som kanske skulle passa i sommar, vi är nämligen bjudna på bröllop jag och Nicklas. Det är en barndomskompis till Nicklas som ska gifta sig i slutet av juni och jag tror faktiskt jag vill ha en klänning!
Den här såg jag en liknande av idag då vi var inne på H&M, den såg fin ut i rosa men jag passar inte i ljusrosa, skulle hellre kunna tänka mig den här färgen men då måste jag i såna fall beställa och då är det ju det där med storleken…

Klänning

Klänning – från H&M

http://www.hm.com/se/s/02FPGQ

En rak, knälång klänning i lätt transparent satin med volang runt halsringningen. I midjan sitter ett avtagbart skärp och i sidan finns en dold dragkedja.

H;amp;Mwww.hm.com

Får fundera lite på den!

Leave a Reply

