Fredag och helg igen.

Snart är det dags att väcka lilleman för lite lunch. Nicklas kommer nog hem också bara på en stund, han slutar 12. Då är det helg!🙂
Jag är rätt så sugen på att gå ut i solen så jag får väl se om jag lyckas övertala Nicklas att följa med mig och Adam på en promenad. Jag skippar städningen idag till förmån för lite friskluft. Är faktiskt inte så himla stökigt som det brukar vara, har försökt att hålla efter i veckan med dammsugning nu då vi har en liten man som far runt som ett yrväder🙂

Det blir nog ganska lugnt i helgen. Jag ska baka dumlekakor och handla så vi kan bjuda några vänner på våfflor på söndag. Blir nog inte så mycket annat innan. Nicklas har en hel del plugg att ta itu med, jag suktar efter vårsol så jag hoppas på fortsatt fint väder. Var faktiskt ute på en promenad tidigare i veckan. Gick till Kinabron och satte mig en stund på en bänk. Adam sover så gott ute i friskluften!

Det finns mycket promenadvägar härikring men just nu är det lite jobbigt att ta sig fram med vagnen. Det är ganska mycket folk i rörelse hela tiden, många cyklister efter vägen som har extremt bråttom. Förutom slask och ishalka bitvis så ska man se upp för att inte bli påcyklad. Så känns det i alla fall. Varför har alla så jäkla bråttom? Nu tänker jag vara lite gnällig och dra alla över en kant.. Umebor är ganska hänsynslösa! Det är aldrig någon som flyttar på sig i onödan, när man är på stan så får man hela tiden sick-sacka sig fram med vagnen för det är ingen som viker ur kurs. Är det för att det är en studentstad? Det finns nog ganska många i min ålder här som inte hunnit till den där skaffa-barn-punkten utan snarare är i studera/göra karriär-punkten och därav denna nolltolerans till såna som jag. Eller handlar det bara om barnvagnen? Att folk stör sig och tycker att man själv står i vägen, tar upp plats med vagnen.  Egentligen så är det väl bara att brassa på, jag har ju ganska tungt lastat så jag skulle ju lätt kunna “plöjja” mig framåt som alla andra tycks göra. Men jag är ju inte den typen, programmerad, radiostyrd. Haha. Punkt.
Så här såg det i alla fall ut tidigare i veckan! Härligt väder!🙂

* Dessa foton är privata och får ej kopieras!

Leave a Reply

