Slut med amning.

God morgon!

Förutom ett litet jag-skulle-vilja-dra-täcket-över-huvudet-och-somna-om-ögonblick imorse så måste jag säga att den här dagen har potential. Solen lyser in genom köksfönstret och Adam är feberfri. Yeay!
Att vi ska ut idag, det är ett måste ! Jag tänker bädda ner lilleman i vagnen och ta med en bok ut. Han kan vila lunch ute och jag kan sätta mig på en bänk eller en snödriva och läsa en stund! Så skönt!

Det blev lite längre sovmorgon än jag hade tänkt idag. Är ju som alltid bra att vakna i vanlig tid om man vill hålla fast vid rutiner men det blev en rubbning igårkväll redan.
Adam lades vid 20. Han vaknade en stund senare och sedan var det kört. Både jag och Nicklas försökte få honom att somna igen men det var stört omöjligt. Så han fick komma upp igen och vara uppe tills vi gick isäng.
Han var riktigt sprallig hela kvällen, med all rätt efter den hemska febern han haft dagen innan och på morgonen.
Han hade förstås massor att ta igen🙂

Foto: Privat, får ej kopieras!

När vi nu vaknade kvart över 9 imorse så tänkte jag att jag skulle testa att hoppa över amningen (då Adam brukar vakna redan vid 7 och amma) och kliva upp och ge Adam gröt på en gång.
Han märkte på en gång att något var annorlunda när jag inte klev upp och plockade upp honom utan istället började bädda sängen så att jag skulle kunna byta blöja på honom.
Jisses vad arg han blev. Var stört omöjligt att byta blöja, jag vet inte om det hade med själva blöjan att göra för han hade både kissat och bajsat och ibland blir han lite grinig när man ska byta bajsblöja.
Fick ta på honom blöjan då han stod upp, något annat tänkte han inte gå med på arge-man. Men så fort jag var färdig och han fick följa med in i köket så blev han lugn!
Fick ett litet smörgåsrån medan jag gjorde i ordning frukost. Nu har vi ätit och han är på sitt vanliga glada humör!

Jag får lite dåligt samvete över det här med att helt sluta med amningen. Jag kan inte bestämma mig. Om jag nu tar bort den sista stunden på morgonen då är det verkligen slutammat. Då blir det ingen mysig stund på morgonen heller om jag inte gör så att han istället får äta välling i sängen..Men han har ju fått bröstmjölk i snart tio månader och förr eller senare är det ju ändå dags att sluta. Jag är ändå glad att han ätit så länge och varit nöjd. Nu är det bara den här sista lilla detaljen. Jag har ju ändå trappat ner det under en längre tid. Så jag hoppas att mina bröst är okej med det också :P Det är bara det att sista stunden känns jobbigast att ta bort.

Någon som har några tips eller egna erfarenheter angående att sluta med amningen?

* Foton på denna sida är privata och får ej kopieras!

Leave a Reply

