Lördag.

Idag har det både regnat och snöat. Solen har hållit sig borta hela dagen. Tur att det är aprilväder och inte början på november istället. Då vet man i alla fall att det har ett slut där försommaren tar sin början!🙂

Adam har åkt på förkylning igen. Igår rann det från näsan titt som tätt och imorse vaknade han upp ännu snuvigare. Garanterat en svit från torsdagens besök på Öppet Hus. Känns som att det är en ganska stor smittorisk att fara dit, men å andra sidan ska han ju bygga upp sitt immunförsvar också. Sen har jag ju avvecklat amningen helt nu också efter många om och men (kanske därför också som han är mindre skyddad mot baciller).
Sista gången lilleman åt var på måndagsmorgonen om jag inte minns fel, jag fick då pumpa ur en skvätt på onsdagen. Men sedan har det reglerat sig. Det finns nog möjlighet att ge honom ifall det skulle krisa men det känns inte längre som att brösten är sprängfyllda bara för att han inte ätit. Mina bröst syns knappt längre. Helt sjukt vad små dom blivit! Jag trodde inte dom kunde bli mindre liksom. Men jag får se det positivt, dom lär då inte va i vägen😛

Vi har haft finbesök både idag och ikväll. Först kom pappa, mamma och Moa förbi som tvärest. Jag hann bjuda på fika och sedan följde jag med dom bort till Strömpilen. Jag och Moa hann gå en sväng i klädaffärerna, men det blev inget handlat (som tur var).
Var extremt mycket folk i farten nu då de flesta fått löning.
Jag hittade ett par solglasögon till Adam på Lindex men jag vände när jag såg kön. Ska köpa dom vid ett senare tillfälle!🙂

Adams farmor och farfar kom också lite senare, det var kul. Adam tyckte nog det var roligt med så mycket besök på en och samma dag också! Å just det, farmor hade letat fram en finfin tyghjälm till Adam som kommer väl till användning nu då han har så mycket klätterförsök för sig. Lägger upp ett separat inlägg om det med bildbevis (stolt mamma)🙂



Tyghjälm till bebis
Bullen agerar testhund!

Efter en lång dag med massa besökare och lek så somnade lillemannen vid 20-tiden men vaknade på grund av en massa snor i näsan. Blev att ta fram den fruktade nässugen och lite näsdroppar så somnade han om sedan efter lite protester!

Imorgon blir det nog en lugn dag. Nicklas har tentaplugg så jag och Adam får försöka roa oss själva men det blir förstås att hålla oss hemma nu då vi åkt dit på förkylningen igen. Förhoppningsvis så är det bara snuva och inget annat. Börjar bli lite långdraget det här. Men bra att göra bort allt sånt innan påsk! Då ska vi vara pigga!🙂

Leave a Reply

