Stök-kök.

Det drog in en mindre orkan över köket här i eftermiddag.. Jag som är lite av ett ordningsfreak och vill ha var sak på sin plats fick en smärre chock när jag efter att ha avnjutit den goda lunchen som min fina man hade fixat tog en närmare titt där orkanen dragit över.. Det var faktiskt värre än det ser ut! 

(Om man till exempel hade kunnat zooma in spisen lite mer så hade man trott att hela kryddskåpet tippats ut där)

Han hade tyvärr inte tid att diska upp efter sig eftersom han skulle iväg och skriva tenta. Nice move mannen. Jag och Adam har tagit itu med diskberget nu, känns genast mycket bättre när det är rent och snyggt. Jag vill ha rena arbetsytor när jag ska börja med nåt nytt. Därför måste jag alltid diska upp om det är stökigt! Petig? Nja, kanske bara lite kontrollfreak! Sedan tycker jag att det kan vara lite tidsödande också att stå och skrubba intorkade tallrikar och kastruller, varför inte skölja upp det på en gång liksom🙂

Tänk vad olika man kan vara. Jag och Nicklas är så långt ifrån varandra man kan komma när det gäller ordningen hemma. Han önskar att jag vore mindre petig och jag jobbar på att han ska bli mer ordningssam😉
Jag har spelat Sims 3 idag och kan känna igen mig i min sims-karaktär. Som att min glädjebarometer hoppar upp ett snäpp när jag har det rent och snyggt hemma och att jag blir mindre glad när det är stökigt runt omkring :P

Nåja. Jag kanske inte ska låta alltför gnällig. Jag blev ju serverad en supergod lunch och Adam fick en egen låda också med spaghetti och sojafärssås som han just ätit av till middag. Den fick högsta betyg🙂
Sedan har ju jag nördat med Sims större delen av dagen så jag kan då inte säga att jag gjort något vettigt själv! Förutom att diska upp efter Nicklas hehe.

Leave a Reply

