Godmorgon!

Jag vaknade med en känsla av knivstick i halsen imorse. Jag kände av det redan igår därav årets hittills slöaste dag!
Tack och lov har vi sovit ordentligt inatt även om jag satt uppe alldeles för länge igårkväll/natt.

Nicklas kom hem vid 19-tiden och då det var hans tur att sova ner lilleman så då fick jag en stund till vid datorn. Jag är inne i en Sims-nördar period nu så kvällen varvades med Sims-spelande och tv-tittande med Nicklas när Adam somnat för kvällen.
Tur att jag har snällaste sonen som låter mamma få lite sovmorgon!🙂

Han sitter just nu och äter ett smörgåsrån vid köksbordet. Själv så blev det en stor kopp med citron- och lime te. Tyvärr hade jag ingen honung så det fick bli lite socker i teét.
Enligt Nalle Puh så heter det föresten “Håning” :))
Adam fick en Nalle Puh-film av mormor och morfar när dom hälsade på i lördags. Vi premiärsåg den igår på dagen. Adam var lite disträ av andra saker för tillfället men jag lät den gå ändå. Stannade till själv några gånger och tittade, lillasyster Moa var helt galen i Nalle Puh när hon var liten!🙂 Och jag tror säkert Adam kommer att gilla honom också när han blir lite större.

Han är inte så vidare värst intresserad av tv-tittande än. Kanske lika bra! Det han allra helst vill göra nu är klättra. Klättra, klättra,klättra.

Jag gör mitt bästa för att säkra överallt där han tar sig fram och framför allt drar sig upp. Vilket innebär att mycket tid går åt till att hålla efter finaste lillemannen. Igårkväll var han helt speedad😀

Jag brukar spärra av köksdelen genom att lägga ner köksstolarna i gången mellan hallen och köket. Självklart är köksstolarna perfekta att dra sig upp på, tyvärr så är det inte alla gånger benen hinner med så då blir han ståendes brett isär och får lite panik då han inte tar sig varken uppåt eller neråt! Så därför är det bäst att mamma är hack i hälarna hela tiden, haha!
Igårkväll åkte störtkrukan på, med lite protester till en början men efter en stund gick det bra!



Adam 26/3-12

2 thoughts on “Godmorgon!

Leave a Reply

