God kväll!

I väntan på att ugnen ska bli varm så jag kan grädda mina bullar kanske jag hinner med en snabb update! (Tänk att jag aldrig kommer ihåg att slå igång ugnen i början av baket!)
Jag bakar föresten bullar med vanilj- och mandelmassefyllning. Mandelmassan var kvar sen semmelbak tidigare. Får se om dom blir goda! Tänkte att det kan vara kul med nåt gott i frysen till helgen, Nicklas fyller nämligen år på söndag. Han har köpt ingredienserna till tårtan.. jag kan säga att jag tror att det blir en riktigt maffig och smarrig tårta med bland annat nutella, chokladpudding och bananer som fyllning. Tårtbotten är också chokladsmak på! Han var väldigt bestämd att det inte skulle vara någon sylt i tårtan och precis som när man var liten så är det viktigt att man får bestämma själv hur man vill ha det när man fyller år, hehe!😀

Idag har vi inte gjort allt för mycket här hemma. Jag är tokförkyld, näsan rinner konstant och så har jag ont i halsen. Jag som tyckte vi hade gjort bort allt sånt där, tji fick jag! Hoppas i alla fall på att tillfriskna snart så vi kan ta oss för något. Imorgon måste vi dock kliva upp tidigt jag och lilleman då jag har tid på vårdcentralen kl 9. Jag hoppas det går bra, ska ta bort två födelsemärken. Ingen större procedur, dock hade det väl varit att föredra att ha någon med sig som kan hålla lilleman. Förhoppningsvis är han så trött att han slocknar i bilstolen på vägen dit!

Det blir då inget Öppet Hus imorgon. Det får vänta till nästa vecka. Jag drar mig nästan för att gå dit nu då vi har haft både feber och förkylning i flera veckors tid. Känns som att smittokällan mycket väl kan vara denna samlingspunkt.

Tur att det är vår och fint väder, får kanske ta en promend i vagnen istället imorgon. Adam har fått solbrillor som skall invigas! Jag smet in en sväng på Lindex igårkväll då vi åkt till Strömpilen för att handla mat. Jag tycktes ha en 25% rabattcheck på valfritt barnplagg. Men det visade sig vara fel, det var visst på Kappahl. Jag upptäckte det när jag stod och köade så jag gjorde helt enkelt så att jag slog till i alla fall. Det blev en jättefin vår-outfit till lilleman..

Leave a Reply

