Nice lördag.

Den här lördagen har som rubriken lyder varit riktigt nice! Jag trotsade förkylningen och tog med mig grabbarna på stan idag. Egentligen hade jag tänkt ta mig lite egentid och följa någon tjejkompis ut men ingen hade möjlighet och det är ju inte så kul att fara själv så det blev så att vi åkte hela familjen istället.

Det blev en riktig mysardag och shopping för min del. Nicklas agerade barnvagnsförare så jag fick styra och ställa bäst jag ville, hehe!

Vi åt lunch på en Indisk restaurang – Ghandi. Dom hade en hel radda vegetariska alternativ så vi bestämde oss för att käka där. Vi beställde varsin gryta, min var en mild currygryta med grönsaker och färska örtkryddor. Nicklas tog en Dhal-liknande gryta med linser och en massa godsaker. När vi fick in maten så var det en stor tallrik med ris och rediga portioner av grytorna. Jag orkade kanske en tredjedel av min portion. Och gott var det förstås!🙂 Adam satt snällt i sin vagn efter att han fått sin lunch (medhavd förstås)
Jag gick på mina favoritbutiker idag. På Lagerhaus köpte jag två stycken tavelramar, den ena ramade jag in namntavlan i (se föregående inlägg) och så köpte jag en storlek större med en affisch som skall ramas in. Lägger upp en bild på den sedan.
När jag skulle gå till bilen med Lagerhaus-fynden så passerade jag min absoluta favoritbutik, Mias Lustgård, där jag självklart smet in en snabbis.
Föll för den fina uggle-sparbössan av märket Kids Concept! Älskar deras fina babysortiment!
Nu är det bara att börja spara till lilleman, vi ligger efter på den fronten! ;D



Sparbössa Uggla Kids Concept
Sparbössa Uggla – Kids concept
Köpt på Mias Lustgård, 99:-



Innan vi skulle gå tillbaka till bilen så gick vi in på Skopunkten. Jag fyndade tre par vårskor då jag promt bestämt mig för att hitta ett par nya då mina gamla sneakers stinker gammal ost!😉 Jag är ett big fan av Skopunktens köp 3 få det billigaste paret på köpet.
Dels så är skorna inte alls dyra och visst kvalitén är väl inte den bästa men jag kan då inte påstå att jag känner någon skillnad på original Converse och dom skorna jag köpte idag.
Har man tendens till att få oststinkande skor efter en sommarsäsong så då är det lika bra att slå till på ett par nya, billiga tygskor som man kan byta ut oftare! That’s it!
Sneakers Skopunkten Orange
Tygskor Boots

Leave a Reply

