Jakten på den försvunna staden.

Igårkväll var jag och Nicklas och såg Filip och Fredriks show “Jakten på den försvunna staden” som faktiskt hade premiär i just Umeå igårkväll. Det var verkligen lyckat.
Vi hade de bästa barnvakterna till Adam! Faster Nina och Farbror Glenn kom hit 18:30. Adam var på jättebra humör när vi lämnade dem själva strax före 19 då vi hoppade på bussen in till stan så vi inte skulle behöva leta parkering. Ganska praktiskt faktiskt speciellt då vi skulle till Idunteatern som ligger alldeles vid Vasaplan där bussen stannar.

Vi hade gott om tid att leta reda på våra sittplatser, vi var nog bland de första på plats. Umeåfolket tog tid på sig att komma, när klockan var 20 och showen skulle dra igång så hade fortfarande inte alla letat reda på sina platser. Det blev försenat med en kvart. Sånt där kan jag störa mig på, bara för att man har förbokat biljetter så innebär det ju inte att man kan dyka upp 5 min innan. Det var ganska lång kö till garderoben redan då vi kom!Men men, till slut så drog showen igång.

Jag kan inte säga annat än att jag är grymt imponerad! 
Filip och Fredrik är inte bara humorgenier som är så där härligt slängda i käften, dom är även grymt musikaliska båda två också! :) Så två tummar upp för min del!🙂
Läs mer om gårdagens show här

Som ni ser så satt vi ganska långt upp, så här i efterhand hade vi gärna suttit lite närmare. Men det gick ju bra detta också!

Filip och Fredrik i Umeå

Bild lånad från VK.se

Det var supernajs att kunna åka iväg själva en stund, två-tre timmar är alldeles lagomt.

Vi hade tänkt ta en bit mat på hemvägen men det var stängt nästan överallt så vi tog första bussen hem istället till lilleman som hade vaknat! Enligt Glenn och Nina så hade han skött sig snyggt under tiden vi var borta. Jag tror dock att han hade saknat oss. Han började vinka till dem när jag plockade upp honom ur sängen och slutade inte förrän dem hade gått. Jag tror att han menade nåt i stil med “Tack för att ni skötte om mig medans pappa och mamma var borta, nu kan ni åka hem!” ;P

Näe, det här får och ska vi göra om, om exakt en månad för då ska vi gå och se på First Aid Kit som kommer till Umeå. En av födelsedagspresenterna till Nicklas. Vi tycker båda om dem så det blir ju en win-win för min del!😀

Leave a Reply

