Små olyckor hela tiden!

Det formligen exploderar bilder just nu! Jag har verkligen passat på att fota nu då vi fått låna en sån bra kamera. Det är såå mycket roligare att ta kort! Jag är dock en glad amatör när det kommer till att välja rätt inställningar och fota rätt. Är inte alls insatt i hur det funkar utan klickar mer bara på måfå. Än har jag inte vågat ta med mig den ut men det känns som att det dyker upp “kodak-moments”  hela tiden här hemma🙂

Det händer så mycket nu med Adams utveckling (känns som att jag sagt det några gånger;)
Han står upp hela tiden och han är överlycklig varje gång han dragit sig upp mot något och står själv. Tyvärr så ramlar han därefter. Jag vet inte hur många gånger hjärtat är i halsgropen under en dag. Man hinner inte vara med alla gånger! Tur att han är tålig, och inte gråter han i onödan heller. Lite grin och tröst och sedan är det upp på bena igen och nöta, nöta, nöta! Senast igår var han och klättrade på pappa som låg på rygg på golvet och självklart tippade han över och stötte munnen i golvet så det började blöda. Stackars lillemannen. Vi blev förstås skärrade både jag och Nicklas men det blödde inte alls länge och Adam var bara ledsen en liten stund. Han fick suga på en isbit genom en plastpåse. Vips så hade det slutat blöda och han var på glatt humör igen. Vi kunde inte ens lokalisera vars det hade tagit så så vare med det!
Jag kan säga att telefonen ibland går varm hemma hos både morfars och farfars! “Hej, nu har Adam slagit sig” “Nu har han gjort si och så”
Ja herregud! Jag är glad att vi har våra föräldrar vi kan rådfråga för dom har ju varit med också!😉

Den här supermysiga nalle-huvisen hade jag nästan glömt bort! Den köpte Nicklas på Åhléns i höstas och är i st 62-68 men den satt perfekt nu! Adam hade på sig den idag då vi var på promenad. Det är så skönt nu när man inte behöver bylta på honom så mycket kläder. Då är det bättre att ha någon extra filt i vagnen så kan man ta av den om det blir varmt!

-Bort dumma huva!

Leave a Reply

