Torsdagsnöjen och diskmedelsdiss.

Idag har vi (jag och Adam) hunnit med det vanliga torsdagsnöjet: Öppet Hus på Mariakyrkan med babysång och lek. Lille F och båda päronen var där plus en drös andra päron med sina småttingar.

Jag märker en stor skillnad på Adam nu när vi är ute så där. Han är inte den som är rädd för att krypa iväg från mamma😉 Utan att ens vända sig om och titta vars jag satt så kröp han iväg in i ringen då babysången startat. Han stannade och tittade på alla andra runt omkring och slutligen kröp han fram för att nalla en docka av några tjejer som var runt 4-5 års åldern. Då fick jag gå och hämta honom, bus-parveln!
Inte är det som första gångerna vi var där när han satt nöjt i mammas knä och bara lyssnade på sången inte. Så då vet vi vad vi har att vänta hädanefter, hoho!

Efter både lek, sång, fikapaus och ännu mera lek så åkte vi hem för lite vila och lunch. Adam sov lugnt i bilstolen när vi kommit oss hem så jag åt och tog en lutare i soffan.
Så skönt!
Fick ett sms av Lotta när jag vaknade, hon undrade om hon kunde komma förbi vid 14-tiden. Å det fick hon så gärna göra! Jag hann stöka undan lite snabbt innan hon dök upp. Det blev en trevlig eftermiddag med en massa prat och skratt. Adam är verkligen charmkillen no.1 när det kommer tjejer på besök, undrar vars han fått såna skills ifrån..Porthos kanske ;P

Ikväll blev det en sväng till Strömpilen. Nicklas hade ett paket att lämna in på posten så vi passade på att handla lite (läs:Mycket) på ICA Maxi.
Fort var vagnen full men inte en enda chipspåse eller nåt annat sliskigt slank ner. Så pluspoäng på den i alla fall🙂

Däremot vill jag dissa en av ICA:s egna produkter nämligen: Ica SKONA diskmedel! Jag har väldigt lätt för att få torr och spröd hud speciellt under vintertid. Då jag brukar få torra sprickor på ovansidan av händerna som svider enormt mycket så är jag ganska noga med vad jag får på händerna.
I vanliga fall brukar vi köpa Grumme diskmedel och det funkar jättebra. Jag är en människa som diskar ganska mycket (boring, jag vet)
Nu låter det här som hämtat ur en reklam men för mig är det viktigt att produkten är miljövänlig och förstås att den är skonsam mot min hy också.
Enligt texten på baksidan av ovannämnda diskmedelsflaska kan man bland annat läsa att: “ICA Skona är alltid skonsam mot dig och naturen men skoningslös mot smutsen” Tydligen har dom misslyckats med punkten “skonsam mot dig” då det längst ner på etiketten sitter en “varning för irritation”-ruta där det bland annat står “vid kontakt med huden tvätta genast med mycket vatten” WHAAT??!
I såna fall borde det väl också stå att man ska använda diskhandskar eftersom denna produkt är irriterande för huden eller hur tänkte dem??
Det känns ju som ett skämt eller hur?! Nu är mina händer snustorra igen och det kan inte bero på annat än detta diskmedel. Att det är skonsamt mot miljön, pöh! Det tror jag inte ett dugg på. Hade jag inte hunnit öppna flaskan så hade jag lämnat tillbaka den omedelbums! Men nu har jag i alla fall dissat den och lättat på flera kilon av irritation och då snackar vi inte bara fysisk sådan! Så det så!😉

Över till nåt roligare..
Adams farmor skickade ett mms idag på två Lindex-fynd som hon köpt till lilleman som vi mer än gärna vill hem och prova. Eller Adam rättare sagt!🙂

En jättefin vårjacka och en skitfräsig t-shirt. Båda i st. 86!

Tack igen super-farmorn!😀

Leave a Reply

