Veckan.

Woow, det är äntligen lill-lördag! Å jag längtar såå tills fredag då vi åker hem!
Nicklas är långledig så vi stannar över valborg och ända fram tills nästa helg. Nice!
Jag ska passa på att göra lite vår/sommarfint hemma. Har ju varken planterat om blommorna eller putsat fönstrena! Så det ska jag försöka hinna med i alla fall.
När vi sedan kommer tillbaka hit så är det inte många veckor kvar tills vi ska flytta hem.
Jag längtar så efter att få städa ur här och åka hem och börja röja. Vi har bestämt att vi ska göra i ordning Adams rum så det blir skoj!

I söndags fick ju Adam hög feber. 39,7 grader som mest och den höll i sig till måndag. Därför har vi haft en lång startstrecka på den här veckan.
Igår (tisdag) blev det en lugn innedag. Adam var ganska trött och hade lite att ta igen både i sömn och mat.
Han äter fortfarande inte lika duktigt som han brukar men det har i alla fall blivit bättre. Själv så vaknade jag med halsont imorse, eller ja inatt när Adam vaknade.
Plockade upp honom till våran säng där han fick somna om. Klockan var strax före 6 imorse när Adam vaknade och ville ha välling så det var bara att pallra sig upp och göra i ordning en laddning!
Jag väckte Nicklas som ändå skulle upp så fick han hålla Adam sällskap i sängen medans jag sprang över till tvättstugan. Passade på att boka tiden nu på morgonen. Kändes lika bra att göra bort det nu så vi inte ska hålla på med det imorgon. Då ska vi nog föresten uppvakta Nicklas syster Nina som fyller år!

Idag blir det en tur ut till Strömpilen då Nicklas slutat. Han borde dyka upp efter 12 någon gång. Vi ska handla lite mat på ICA Maxi (ska komma ihåg att köpa smörgåstårtebottnar som svärmor beställt med oss) och jag ska in en sväng på HM och se om jag kan byta den där leopardressen. Jag har varit sugen på att åka på Rusta och inhandla en rund, lurvig ryamatta i färgen VIT (vit är också en färg😉 Den som ligger där nu är brun och den känns lite mer höst! En vit matta skulle göra sig bättre mot den ekbetsade kistan också!
Blev så sugen på att härma svärfars som hade vita i sitt vardagsrum. Det blir så ljust och fint!

Leave a Reply

