Första året i bokform.

Jag fick en idé ikväll att jag skulle sätta mig ner och kolla igenom lite foton för att göra en fotobok om Adams första år. Tanken har kommit över mig flera gånger. Det är bara det att så fort jag sätter mig för att välja ut några så fastnar jag. Jag har suttit nu och roterat bilder och förhandsgranskat. Hatar när det inte är ordning. Först måste jag organisera, sedan kan jag börja välja foton. Kommer att ta tid det här😉 Men jag hittade åt en sida där man kan få första boken gratis, eller lägga till lite och utöka sidantalet.

Vi har ju tagit en hel del foton under året som gått. Men tyvärr måste jag säga att många bilder är ganska halvtaskiga i kvalitén då vi fotat det mesta med våra iPhones. Så det är lite synd. Men sen är det där med att bestämma sig för vilka, det finns ju en uppsjö av fina Adam-bilder!🙂

Jag har suttit i snart två timmar och funderat på detta. Har hunnit med två telefonsamtal med två tjattriga tjejer därimellan också! Först var det Lotta som ringde och vi snackade nog en timme och sedan ringde Moa (Lillasyrran) strax därefter och vi hade inte hörts på ett bra tag så det blev nog en halvtimme där också!
Trevligt kvällsnöje i alla fall! Nicklas är inte mycket till sällskap, han lirar onlinespel med lurarna på. Ibland hörs några upprörda utrop så jag måste gå och stirra ut honom då han glömmer bort att dämpa sig så inte Adam vaknar. Ja herrejisses.

Nu kommer föresten Nicklas in i köket och tycker att vi ska vänta tills efter 1-årsdagen. Så att det verkligen blir första året.. Det låter ju vettigt. Jag ska i alla fall börja välja ut foton och göra en mapp så blir det lättare sedan då det är dags!🙂

Jag gillar Adams fina frisyr som han hade första halvåret innan hårstråna hunnit bli så långa. Håret stod rätt upp hela tiden. Han hade seriöst tuppkam varenda morgon han vaknade, utan fix!🙂

Ballt!

Leave a Reply

