Kvällsfika och sen bums isäng.

Efter en intensiv dag med packning, en impulstripp till Barnens Hus för att köpa vagn (sulky) och sedan en pizza på tillbakavägen så är vi äntligen på plats hemma. Jag har just satt mig ner i köket för en snabbfika.
Vi kom för ungefär två timmar sedan och har bara hunnit plocka undan en bråkdel av det vi hade med oss hem.

Adam var vaken hela bilfärden så jag och Nicklas fick turas om att stå för underhållningen. När jag hade dragit igenom hela registret av barnsånger så började Nicklas spela musik på telemobben. Adam klappade händerna till Ghostbusters theme song bland annat ;) När vi väl kom fram så hade klockan passerat läggdags, Adam fick välling ganska omgående men det tog nog en timme innan han knoppade in.
Spännande med miljöbyte igen! Men nu sover han och jag hoppas han får sova gott i natt!

Jag ska skynda mig att fika lite, blev så där super vrål-hungrig! Å sugen på allt! Jag gissar att det berodde på att jag var väl medveten om att vi inte hade handlat med oss något. Förutom några burkar med inlagd gurka och gammal tacosås så gapade kylen rätt så tom. Men jag lyckades rota fram ett paket med nyponsoppa i skafferiet och så hade vi i alla fall med oss smör och pålägg så kvällsfikat blev ju alla tiders! Hittade ju knäckebröd också och det är ju bästa kvällsfikat!

Nu väntar strax sängen🙂

Imorgon kan det nog bli lite av varje, promenad med Lotta som också är i stan, kanske en fika med Emelie och Daniel och förmodligen en sväng ut till stugan!

Just det ja, vagnen som jag nämnde i förbifarten. Vi kände att vi behövde en liten och smidig vagn som är lätt att vika ihop och ta med i bilen såna här gånger när man har ganska fullt. Det blev en Carena av något slag. Kan återkomma om den imorgon!🙂

Slepp tight!
Kram!

Leave a Reply

