Klippt och skuret!

Så här kan det gå när man bara ska ner på stan och ta en fika…


















Jag och Lotta passerade en “Drop in”-skylt vid Bergs Hårteam idag då vi var på stan. Jag kände direkt hur sugen jag blev på att klippa håret. Jag hade inte riktigt släppt tanken på att klippa ännu kortare🙂
En timme senare satt jag där i frisörstolen och skulle bestämma mig för något, jag visste ju att jag ville ha en page men det finns ju så många olika typer att välja mellan.
Jag tänkte att det var lika bra att gå all in och klippa kort nu då jag ändå hade tagit av en del på längden. Kort blev det. Jag har aldrig haft så här kort hår tidigare.
Det känns såå luftigt och skönt! Jag gillar fallet på håret, känns inte som att jag behöver anstränga mig alltför mycket för att ha en fin frisyr :D 

Jag skämdes lite under tiden jag satt där, man kan verkligen inte dölja något för en som är expert på hår. Mina tidigare hemmafärgningar/slingningar har lämnat väldigt osnygga spår i form av diverse utväxter i hårbotten vilket gör att håret ser väldigt flammigt ut. Det är inget jag kan fixa själv denna gång så jag bokade in en tid för att slinga hela håret. Känns som att det kan behövas lite proffshjälp annars vete rackarn vad jag ska ta mig till! Jag vill ju va fin i håret i sommar.
Hade i alla fall tur att få en tid tills nästa gång vi kommer hem!

Im so happy! Ibland funkar det att vara lite impulsiv.





2 thoughts on “Klippt och skuret!

  1. Tack tack!😀 Jag är supernöjd!! Det känns som att jag skulle kunna ha så här kort i fortsättningen också. Det är så smidigt att tvätta håret och fort går det att torka det också!🙂

Leave a Reply

