Måndag. Lunchtrots.

Vi är lite efter i planeringen idag känner jag. Adam tog sin “förmiddagslur” halv-tolv så han har just vaknat upp för att äta lunch. Det gjorde inte mig så mycket eftersom jag hunnit med att packa upp och städa på morgonen samt att jag hann ta en dusch och göra lunch medans Adam sov.  

Det blev favoriten linsgryta till lunch och det blev en gigantisk laddning (fulla grytan) fullproppad med lite extra tillbehör såsom broccoli, bönmix och skivad morötter. Mumsigt!

Till Adam blev det förstås en separat gryta med en mildare variant. Han är tyvärr inte så värst intresserad av maten. Har inte varit det den senaste veckan. Han sitter mest och skakar på huvudet och skrattar åt oss när vi ska mata honom. Trotsunge! ;D
Att dricka går an så jag brukar försöka spara det till sist så han inte dricker sig mätt. Han blir nästan grym på mig om jag försöker ta muggen ifrån honom.

Jag har försökt med alla knep och trix för att få honom att äta. Han älskar ju när man säger “vad duktig du är” och klappar händerna dock så funkar det bara ibland. Idag var han i alla fall inte alls sugen på linsgryta.. får väl ta igen det till middagen istället. Det är då ingen idé att sitta och truga i honom om han inte vill ha!

Jag tror vi ska klä på oss och gå ut istället! Idag är det verkligen fint väder ute. Himlen är klarblå och solen lyser starkt. Jag tänkte ta på Adam nya jackan och byxorna som är vind- och vattentåliga. Så kan han leka lite på marken!🙂

Leave a Reply

