En månad kvar tills den stora dagen.

TBC-spruta på 11-månadersdagen (idag). Stackars lilleman!
Inte vidare sjysst men vad gör man. Vi har jagat den där tiden för TBC-sprutan i flera månader nu och alltid har det varit något som kommit ivägen. Nu sist var det inte vi som avbokade och ändrade tid utan Lungmottagningen som skickade ut en ny tid. Det var i alla fall tur att det blev så eftersom vi var hemma i Lycksele det tilltänkta datumet.

Men idag är det alltså dags, och lilleman fyller 11 månader idag.
Det är alltså bara en månad kvar innan han fyller 1. Vi har inte ens börjat tänka på några presenter än. Jag vet inte riktigt hur jag ska få ihop ett kalas då vi flyttar veckan innan men på nåt sätt ska det väl ordna sig med bakning och sånt. Jag skulle vilja göra en fin tårta till lillemans 1-års dag. Även om han kanske inte kommer att vara så intresserad av tårta eller presenter för den delen så är det ändå stort med 1-års dagen. Helt klart att det ska firas!😀

För exakt ett år sedan alltså den 9:e maj 2011 hade jag och Nicklas varit till barnmorskan för att göra upp en förlossningsplan. Det var en varm och solig försommardag med härliga 23 grader på skuggsidan. Känns väldigt avlägset en dag som denna (+7 grader)!
Jag var då gravid i vecka 35 och magen var som en kanonkula!😉 Känns sjukt länge sedan..

Jag saknar den där känslan av att vara gravid. Kanske inte den sista tiden av graviditeten när det kändes som att man skulle spricka så fort man åt något,
eller inte kunde böja sig ner och plocka upp något för att magen var ivägen. Haha.
Men just den där känslan av att veta att man bär på sitt eget barn är helt underbar. Små små sparkar och puffar som gör dig påmind hela tiden. Så mysigt!
Som tur är så vill vi ha ett syskon till Adam så förhoppningsvis får jag känna på den där underbara känslan igen någon gång i framtiden!🙂

Nu ska jag ta och springa iväg och hänga första lasset med tvätt. Tänkte göra bort det innan vi åker iväg för spruttagning. Månadsuppdateringen kommer sedan.

Ha en skön onsdag!
Kram!

Leave a Reply

