Sjukdag igen.

Det är kallt och grått idag och regnet hänger i luften.
Jag och lilleman tog sovmorgon, han vaknade vid halv-åtta men var ganska nöjd i sin säng så jag hann ligga och dra mig en halvtimme till innan vi steg upp!

Adam den 10 maj 2012

Det blev inget Öppet Hus idag, jag kände mig för lat för att göra oss i ordning imorse. Bara vädret ute gör att man känner sig extra trött. Det var tur att vi inte åkte för det visade sig att lilleman har feber igen. 38,5 för en stund sedan.

Jag blev direkt misstänksam när han inte ville äta upp all gröt, började hänga med huvudet och gnugga sig i ögonen. Stackars lilleman!
Jag blir lite orolig, han har ju haft feber så ofta nu den senaste tiden. Ofta bara ett dygn åt gången men rätt så hög. Jag blir så osäker på om det har med gårdagens vaccination att göra. Läkaren intygade att sprutan inte skulle ge varken feber eller värk så jag måste väl lita på det då. Däremot sa Nicklas imorse att han börjat känna sig förkyld igen, han funderade till och med på att stanna hemma från skolan men han är ju ledig imorgon så det blev så att han for i alla fall. Så det kan ju vara något som legat kvar sen senaste förkylningen. Det är ju bara det att han inte verkar förkyld på något sätt. Adam alltså. Ingen snuva eller hosta. Bara feber pang-bom. Om han är varm fortfarande när han vaknar så ska jag ge honom lite Ipren så kanske han orkar äta lite lunch.

Nu hoppas jag bara att Adams feber går över fort och att Nicklas inte är sjuk imorgon då vi ska gå och lyssna på First Aid Kit!
*Håller tummarna*

Nu ska jag passa på att dra dammsugaren en sväng. Jag måste bara slita mig från tv:n först. Ser på “Unga mödrar” på kanal 9, den norska versionen. Jag blir chockad! Nu ska jag inte dra alla tjejer över en kant men dem flesta verkar så sjukt omogna, livet förändras faktiskt när man får barn. Men det verkar helt okej att dricka och svina runt utan att tänka sig för! Usch! Tänker dem inte ens på att det där visas i tv?!

Leave a Reply

