Lördag.

Lilleman ligger och vilar. Han är fri från febern nu *ta i trä* men det är inte riktigt som att han är 100% sitt vanliga jag.

Igårkväll när jag och Nicklas kommit hem från spelningen så vaknade han. Det hade gått jättebra att faster Nina och farbror Glenn var här. Men när han väl vaknade till så hade han inte ro till att somna om. Han var jättetrött men kunde inte slappna av, var som att han trodde att jag och Nicklas skulle försvinna igen. Så han fick följa med upp ur sängen. Varken jag eller Nicklas var speciellt trötta så vi knäppte igång ett avsnitt av Mad Men -yeay!- och så bäddade vi ner oss i soffan alla tre.

Lillemannen höll ut ända tills det var läggdags för hela familjen. Han fick till och med snåla i sig en halv portion välling under tiden. Men sedan var det ganska omedelbart han somnade då vi lagt oss i sängen. Tur det för jag blev himla trött efter dagens trevliga bestyr.

Idag händer det inte så mycket här hemma. Nicklas tentapluggar och spelar (man måste ju få ta ett avbrott=)

Jag har just ätit upp lite pizza från gårdagens middag. Det blev en x-tra allt pizza (eller ja två) med tacofärs, fejkon-bacon, paprika, zucchini, marinerade kronärtskockor, purjolök, gul lök, färsk oregano och mozzarella. Gött!

Nu har jag efter lite googlande letat reda på ett nytt äpplepaj-recept som jag tänker testa idag. Vi har så himla mycket frukt i kylen att vi inte hinner äta upp allting. Nicklas föräldrar är i Umestan idag för att handla så dem dyker nog upp förr eller senare och då kan det ju vara trevligt med lite fika att bjuda på!🙂

Ha en skön lördag! Kram!

Leave a Reply

