Kall söndagspromenad.

Ujj Ujj vad det blåser idag! Riktiga nordanvindar!
Vi kom hem från en långpromenad runt Nydalasjön för en stund sedan. Var första gången jag gick hela varvet runt, nästan 9 km. Vägen slingrar sig längs med sjön och här och där står det gamla stugor som ser halvt fallfärdiga ut.
Det finns jättemånga ställen där man kan stanna och fika och göra upp eld också! Många föredrar nog att springa och cykla runt men vi gick. Adam somnade ganska fort och sover än i vagnen.
Jag skyndade mig att släng i mig lite lunch (svamp- och broccolirisotto från igår) och en efterlängtad kopp kaffe med en bulle till!

Så gott med nåt varmt, jag blev rent genomfrusen av den där promenaden. Ändå tycker jag att jag hade klätt mig ordentligt.
Än känns sommaren ganska avlägsen!

Jag tog lite bilder under promenaden. Hade slagit på stort och tagit med svärmors systemkamera som vi lånat. Tyvärr så dog batteriet när jag tog första kortet så det fick bli lite ajfån-bilder istället!😀




Leave a Reply

