Händelserik dag.

Jag har just sett ett avsnitt av TV3:s “Älskling du har blivit en tjockis”. Till det åt jag chips och glass ;P Såhär efteråt får man lite träningsnoja. Jag skulle ha tagit upp den där Sports Active-träningen igen.. Det gick ju så bra ett tag där. Men sedan blev jag förkyld och efter det förkyld igen och det tog liksom aldrig slut.
Ursäkterna är många för en som aldrig riktigt fattat det där med träning -höhö-
Men kanske att jag kan börja lite smått när vi flyttat hem. Då är ju Nicklas hemma så då kan vi turas om att gå ner i källaren och springa på löpbandet och boxa lite på säcken. Jag börjar faktiskt känna mig lite otränad, flåsar ju för två när jag är ute och går!😛

Idag har jag i alla fall fått mig en ordentlig promenad.
Fick sovmorgon till 8:30 och Adam var på bästa humöret så jag låg kvar i sängen till 9 då det var dags för välling.
Sedan hann vi med gröt och lunch fram till kl 13 och därimellan hann jag ta en dusch och lägga in en skumtoning i håret. Köpte en sådan sist när jag blekt håret hos frissan. En beige-blond nyans som man lägger i håret efter tvätt och låter verka i typ 20 min. Den ska ge håret en kallare ton. Jag blev lite besviken på att det inte syntes så mycket men skummet ska räcka till 5-6 behandlingar så kanske det syns mer nästa gång. Då kan det få sitta lite längre också!

Efter lunch så klädde vi på oss och jag bäddade ner Adam i vagnen. Gick ut till Dollarstore, handlade lite kalasgrejjer som sugrör och tårtpapper. Sedan gick vi raka spåret hem till min farmor (Tvärs över stan)
Hon blev jätteglad när jag plingade på dörren. Hade försökt ringa henne från morgonen men då var hon ute på äventyr och hade lämnat mobilen hemma på laddning. Så det blev alltså ett överraskningsbesök. Fick kaffe och gott fikabröd. Adam fikade mellis och var värsta charmknutten ända tills det var dags att gå hem.
Han hatar verkligen vagnen när han är trött. Han hade ju inte vilat något på hela dagen och klockan började närma sig 15. Hur som helst så somnade han äntligen då jag gick hem. Vilade medans jag förberedde middag.

Jag bjöd pappa, mamma och Jon på korvstroganoff och ris till middag. Den blev lite spicy men det var gott! Jag tror att den gick hem, Jon tog med sig en lunchlåda så det borde väl vara godkänt betyg🙂
Efter maten blev det kaffe och bulle också. Adam hann träffa farmor och farfar en sväng också när morfars och morbror hade åkt hem. Jag passade på att städa undan snabbt och sedan gick vi ut. Adam satt en stund på gräsmattan och sedan gick vi ner till lekparken där vi gungade och testade sandlådan. En pojke som var några månader äldre än Adam visade genast vars skåpet skulle stå. Han kunde inte prata riktigt än men hytte med näven åt Adam och började kasta sand mot vårat håll.
Pojkens mamma fick gå emellan och säga till flera gånger. Adam var ganska obrydd och drog till med sitt charmigaste leende. Den här gången gick det ju bra, men jag kunde ändå inte låta bli att tänka på hur det ska bli när Adam ska börja på dagis. Det finns alltid någon som ska vara kung i sandlådan.. Tur att det är ganska långt borta än så länge. Adam kommer säkert få jättemånga kompisar som ser efter honom och hjälper honom med såna där sandkastar-busar!

Efter sand-incidenten gick vi hem och Adam fick sig ett bad. Efter det blev det pyjamas och välling och precis som igår tog det över en timme att få honom att somna. Det är nog ljuset som gör det. Skulle ha haft en mörkläggningsrullgardin i sovrummet nästan. Kvällssolen är ganska stark på baksidan av huset.
Han sover då gott nu och jag tror han kommer sova hela natten. Igår vaknade han inte en enda gång. Så skönt!

Nu ska jag snart ta och gå isäng. Spar omplanteringen till imorgon när Adam vilar.

FAVORITGRABBARNA
(bild tagen tidigare i år)

Leave a Reply

