1 år och 3 månader sedan.

Geez! Jag gick och lade mig på sängen för två timmar sedan, lite trött och tänkte att jag kunde vila den lilla stunden innan Adam skulle vakna till för lunch. Vaknade alldeles nyss lite chockad att det hade gått två timmar sedan jag lade mig på sängen!
Hoppas Adam sover okej ikväll i alla fall fastän än han vilat drygt tre timmar bara sådär😉
Själv kändes det som att jag hade blivit nerklubbad när jag vaknade. Konstigt att man kan vara så där trött utan att vara medveten om det.

Om exakt två veckor så har jag min första arbetsdag på 1 år och tre månader.
Jag gissar på att jag kommer att känna mig som en rookie. Magen kommer att knorra långt innan det är lunchdags eftersom jag är van vid att gå och småäta hemma hela tiden.
Jag kommer att svettas som en gris eftersom jag har noll kondis, plus att vi har ganska jättevarmt på jobbet på somrarna (jobbar på syltfabrik) sedan kommer jag nog vara extremt trött i alla fall hela första veckan.
Visst är man väl van att kliva upp tidigt efter att ha haft barn i snart ett år och sista tiden innan Adam kom sov jag ju som en kratta. Men det är just det där med att ha en tid att passa varje dag som kan kännas lite ovant.
Men jag ser fram emot det! Ser fram emot att få fara på jobbet klockan halv-sju.
Jobba hela dagen och komma hem till mina älsklingar. Klappa Nicklas på rumpan och säga vad duktig du varit när han fixat middag och skurat golvet så det luktar såpa i hela huset..samtidigt som han har haft tid att tvätta och leka MASSOR med Adam hela långa dagen. HAHA! ;D

Det blir nog bra med miljöombyte för oss båda så att Nicklas får se att det är ganska fullt upp hemma på dagarna och även att jag får se att man inte orkar så mycket när man varit borta en hel dag och haft skola/jobbat.
Det som kommer bli jobbigast är att jag kommer sakna lilleman HELA TIDEN! Tur att det bara är några veckor till att börja med!🙂

Någon fler föräldraledig bloggare som ska börja jobba snart igen?

Leave a Reply

