Härlig, somrig helg! ♥

Vilken härlig helg vi haft! Mycket har vi hunnit med. Jag älskar såna helger!🙂

 I fredags var vi och flängde hela dagen, bilbesiktning, handla presenter, mat m.m.
Jag och Nicklas åt middag kl 20 på kvällen då Adam hade somnat. Hihi, fullspäckad dag med andra ord.

Lördagen var ungefär likadan. På morgonen åkte jag ut till Strömpilen för att köpa mig ett par sandaler (Dinsko) som jag såg då vi var där i fredags. Fick lite smått panik över att jag inte hade några luftigare skor här i Umeå. Vädret överrumplade mig totalt.
Blev en snabb sväng på HM också där jag köpte några linnen och ett par shorts till mig själv. Kändes kul att förnya sommargarderoben litegrann då de flesta sommarkläder jag äger har hängt med sedan tonåren, typ!  

Snabbt var jag tillbaka här hemma. Vi åt lunch och packade in oss i bilen igen för att åka en sväng på stan. Vi hade bestämt träff med S, S och lille F så det blev en fika på Kafé Station. Riktigt kul att ses igen, var nog några veckor sedan sist på grund av alla rackarns förkylningar. Efter fikastunden skildes vi åt och Jag, Nicklas och Adam gick en sväng på Lagerhaus och tittade innan vi skulle åka hem igen.

På kvällen blev det bestämt att vi skulle se Eurovision hos S och S. Sagt och gjort. Vi åkte dit vid 20-tiden. Adam fick äta välling här hemma i bilstolen. Tanken var att han skulle somna i den under tiden vi åkte dit men icket😉
Han höll ut en lång stund under kvällen, somnade nog just innan det var dags för röstresultaten.

Att Loreen skulle vinna det hade nog dem flesta gissat på. Jag tycker dock att hon var bättre i den svenska finalen. Det var inte riktigt samma styrka i rösten i lördags.
Hur som helst så var hon ju bäst av alla bidragen! Superkul att hon vann!🙂

Igår var det ju min allra första Mors dag! Vi var alla supertrötta sedan gårdagens sena
schlager-kväll så vi tog sovmorgon. Jag vaknade först, låg kvar en stund i sängen men sedan fick jag myror i bena så då klev jag upp och tog ett bad. Under tiden hann killarna vakna och jag hörde hur det började slamra i köket.
När jag kom ut från toan så hade Nicklas dukat fram frukost. Och en morsdagspresent🙂
Fick ett superbra digitalt köksmått som mäter både ml och cups. Perfekt till baknörden!   ♥ Tack igen mina fina älsklingar  ♥

Pappa ringde för att höra om dem kunde komma förbi framåt kvällen. Självklart ville vi det så jag gjorde en snabbstädning medans Nicklas gjorde bort lite skolarbete. Sedan drog vi iväg ut i det fina vädret. Blev en långpromenad förbi ICA på Ålidhem där vi handlade lite fikabröd och kaffe.
När vi så var på väg hem så ringde pappa igen och undrade vars vi var någonstans för då stod dem utanför våran dörr, hihi. Skynda hem!
Blev hämtpizza till middag. Morfars blev underhållna av Adam medans jag och Nicklas åkte och hämtade maten. Det blev förstås en kaffetår och bulle på maten också. Proppmätta så rullade pappa och mamma hemåt med fina motorcykeln.
Jag och Nicklas avrundade kvällen med några avsnitt av Mad Men. Nu är vi på säsong 4 vilket innebär att vi får vänta ända tills i september för att kunna köpa nästa säsong. Buhu! Tur att vi har en massa annat att se också..

Leave a Reply

