Fullt ös!

Jisses vad skönt att äntligen kunna sätta sig i soffan en stund! Hela dagen gick åt till att storstäda inför “visningen” som för övrigt bara tog typ 5 min😉 Tjejen som skulle titta hade en buss att passa och hon var sen redan när hon kom så det kändes lite onödigt att jag hade ägnat hela dagen åt att putsa o gno. Men å andra sidan så känns det rätt så skönt att ha gjort bort grovstädningen nu. Då blir det mindre nästa vecka!

Vi tog en kvällspromenad ut till Strömpilen efter middagen. Första gången vi gick till fots dit, jag fick välja väg och det blev fel när vi skulle gå dit så vi fick oss lite extra motion. Skadar inte! Vädret var rätt så okej och lillemannen satt nöjd i vagnen både dit och hem. Jag och Nicklas var helt slut i bena då vi kom hem. Adam däremot var rätt så pigg konstigt nog. Tog en lång stund innan han somnade.

Vi upptäckte idag att tand nummer ett är på gång. Ett litet vitt korn skymtar i nedre tandraden, men det är just så pass att den syns. Undrar hur länge det tar innan den tränger igenom? Spännande!😀

Adam 30/5 – 12

Annars då? Imorgonkväll blir det ett besök hos Lille F som fyllde ett igår! Hurra! Vi bunkrade upp med lite presenter igår då vi var på Barnens Hus. Blev ett Bamse-pussel, ett ritblock och ett paket med “första kritorna” som ska vara för små barn över 1 år.
Blev såna till Adam också!🙂
Nu äre inte så länge kvar tills lilleman fyller år heller, vilket innebär att jag måste baka nåt gott till helgen då vi är hemma. Typ bullar och muffins.

Men först så har vi tisdagens bal att se fram emot då fina Moan ska gå. Ska bli spännande att se balklänningen som hon sytt alldeles själv. Duktig kicka!😀Nu tror jag bestämt att det blir ett avsnitt Mad Men!
Trevlig kväll!

4 thoughts on “Fullt ös!

  1. åh grattis till första tanden! det brukar ta ett tag innan det verkligen syns =) Adam fyller år på samma dag som jag ;D hihihi! och det e snart det!
    Ha en bra dag och hoppas magsmärtan försvinner. Kram på er!

  2. Tackar!🙂 Vi har försökt känna lite men lilleman vill inte direkt att man är där och petar, haha han riktigt biter ihop så fort vi ska försöka titta.
    Får vänta ut tanden helt enkelt.

    Just ja, det minns jag ju från förra året! Det är inte så länge kvar tills din lilla prinsessa fyller år heller!😀

    Tack så mycket! Kramar!

  3. haha ja det e ju skit svårt att titta och känna i en liten bebis mun. Men jag brukar lyckas när min dotter är helt avslappnad och medgörlig hehe!
    Ja det är inte så långt kvar det heller, har haft kalaset hennes i huvudet sen månader tillbaka! läääängtar såå!
    kram

  4. Jag håller på att baka inför kalaset nästa helg.. Håller båda tummarna för mig själv att det blir ätbart resultat
    -hehe- Köpte lite fräsigt strössel och glasyr till tårtan idag också! Det är roligt med kalasförberedelser!😀

Leave a Reply

