Busväder.

1 juni idag och gissa vad vi har för väder i Umeå? Inte strålande sol och klarblå himmel direkt. Här på morgonen öste regnet ner för att sedan förvandlas till hagel, stora kulor!
Hemma i Lycksele snöade det tydligen. Men det är faktiskt inte så förvånande när man bor uppåt landet. Det brukar kunna vara busväder i slutet av maj/början av juni.

Bild tagen den 1/6-12

Vi har ändå bara hållit oss inne idag, packat. För en stund sedan var snälla Nina här och hämtade lite grejjer som hon ska ta hem åt oss imorgon.
Ska bli spännande att se hur vi ska lyckas trycka in resten i våran egen bil då vi ska åka ikväll. Det som inte ryms får ju förstås vara kvar till nästa vecka då vi städar ur.  
Då är det bara tre nätter kvar att sova här. Det känns lite skumt ändå att vi faktiskt har bott här i 7 månader. Adam som snart är 1 år har vistats mer här än hemma i Lycksele.
En sak som vi kommer sakna är Öppet Hus på Mariakyrkan på torsdagar för det har varit himla trevligt måste jag säga. Lille F med familj kommer vi också att sakna, men vi får försöka hålla kontakten och ses när tillfälle ges.
Det ska bli skönt att komma hem. Borta bra men hemma bäst😀

Nicklas for just på skolan, han har haft hemmatenta här på morgonen så medans han gjorde den så packade jag. Adam var snäll och skötte sig själv en bra stund i resesängen.

Han vaknade upp från sin vilostund nu, började gråta hysteriskt. Jag undrar om det är tanden som spökar. Känns som att den kommit fram lite mer men än syns den inte så mycket. Inte underligt att det gör ont. Han pillar ganska mycket i munnen speciellt i samband med matning för då känns det väl konstigt kan jag tänka mig.

Bild tagen förra veckan.

Nu ska jag fortsätta med mitt. Jag tror att vi har det mesta färdigt för hemfärd. Åker ikväll då vi ätit middag.

Leave a Reply

