Perfektionist eller bara självkritisk?

Ikväll har det kalasbakats lite till.
Chokladcupcakes med vit choklad frosting (smak av lime)
Som vanligt så är jag inte riktigt nöjd med resultatet.
Det bor en perfektionist i mig som alltid vill ha allt perfekt.

Så här på bild ser dem rätt okej ut. Men det är ju skillnad på att se okej ut och smaka okej. För när det kommer till smaken så ska den vara mer än bara okej.

Frostingen gjorde jag med Creamy spread som är ett vegetabiliskt färskostalternativ
(kan användas istället för Philadelphia ost).

Det blir en speciell smak med Creamy Spreaden som man kan försöka trolla bort med exempelvis hallon, choklad eller som i det här fallet riven lime och citronsaft.

Cupcakesen blev höga och fina men tyvärr lite torra. Jag tror inte alls att det är nåt fel på receptet. Jag skulle helt enkelt ha tagit ut dem tidigare ur ugnen. Å sen kanske jag skulle valt en annan frosting. Men what to do. Typiskt!

Avslutar med att citera Crocodile Dundee: “Well, you can live on it, but it tastes like shit”

Så nu vet ni vad ni har att vänta er kära kalasgäster! ;D
(Som tur är så kan jag även erbjuda toscakakor, kanelbullar och chokladbollar)

Leave a Reply

