Stackars blommor.

Så här startade morgonen hos oss. Ett KRAS som inte kunnat komma från nåt annat än ena köksfönstret. Gärningsdjuren var kvar på brottsplatsen och såg ganska skyldiga ut båda två så jag skickade ut dem på altanen och fick börja morgonen med att plantera om blommorna (dem jag redan hade planterat om).
Som tur var så hade jag en uppsättning till av krukorna, but still.
Var det verkligen nödvändigt?! Egentligen så blir jag ju mest ledsen över själva blommorna och inte krukorna. Dem var så fina och nu är bladen på ena blomman alldeles sönderslitna. Stackars blommor!
Vi är för övrigt helt hemflyttade nu. Gårdagen bestod av packning och flyttstäd HELA dagen. Vi blev lite ställda då vi insåg att vi inte skulle rymma allting i bilen. Som tur var så kunde Nicklas moster komma till undsättning och ta några påsar hem till sig. Hon kom dessutom och hälsade på och tog med Adam ut en sväng medans jag och Nicklas fixade det sista inomhus. Tack igen Lena! Det var verkligen guld värt!
Idag ska vi fixa och dona lite här hemma, det är ju kalasdags om två dagar så jag ska handla lite mer bakgrejjer och sånt till tårtan. Vi ska även gå förbi på vårdcentralen och lämna in papper om byte tillbaka så att jag och Adam är skrivna här i Lycksele igen.
Om tid finns så ska vi ta och sätta lite frön i vårt fina jordgubbs/grönsaksland som Nicklas föräldrar ställt i ordning, så fint det blev! Jag hoppas bara vi fixar att sköta om det nu!😀
Jag är också sugen på att köpa lite uteblommor. Får se vad som hinns med helt enkelt.
Ha en skön dag!

Leave a Reply

