Slapp söndag.

Idag har vi haft en riktigt skön slappar-söndag. Inga måsten på hela dagen. En lugn dag behövdes efter den ruschiga dagen och veckan.
Gårdagkvällen blev lika lugn, slapp i soffan med chips, dipp, dricka och Nicklas favvofilm: Fight Club. Jag orkade inte hålla mig vaken genom hela filmen då vi började se den ganska sent. Det var såå skönt att bara ge efter för tröttheten och somna ihopkurad under filten på soffan.
Moa och Nicklas såg klart filmen, jag vaknade lagomt till eftertexterna börjat rulla vid 00:30. Då var det äntligen läggdags!😀

Adam däremot somnade redan kl 19 (helt slut efter dagens kalasande).
Han vaknade 5:30 imorse men då lyfte jag snabbt upp honom till våran säng där han somnade om till 9.
Förutom att äta lunch, vila lite till, fika tårta och handla mat så har vi som sagt inte gjort mycket alls. Nicklas har fixat till min cykel (byte av slang) så nu är det bara att slänga sig på cykeln imorgon och trampa iväg till jobbet.

Hur känns det då? Just nu så känns det väl sådär. Jag har ingen direkt ångest över att behöva jobba men jag kommer nog att undra under dagen hur det går här hemma. Sakna lilleman massor. Jag har ju aldrig någonsin varit borta ifrån honom mer än kanske 4 timmar i sträck..so that’s it folk. Imorgon är det jag som går på jobbet, därmed basta!

Jag mjukstartar dock arbetsveckan med att vara ledig på tisdag då fina Moan tar studenten i Vännäs. Då blir det även att åka in en sväng till Umeå efteråt för att hämta upp lite flyttgrejjer hos Nicklas moster och även dra en repa på stan och se om vi hittar några fina kläder att ha på bröllopet.

Nu: kvällsfika!

Leave a Reply

